شناسهٔ خبر: 131744 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

احداث پارکینگ به منظور حل گره ترافیکی در محله چیذر/ ورزشگاه شهید عقیلی نوسازی می شود

محسن پیرهادی431 عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از آغاز اقدامات به منظور احداث پارکینگ در محله چیذر به منظور حل گره ترافیکی این منطقه در ایام ویژه سال خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محسن پیرهادی با اشاره به نظارت دقیق بر اقدامات صورت گرفته در محله چیذر واقع در منطقه یک تهران گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اقدامات مختلفی نظیر نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری، پیش بینی احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از تکدی گری و همچنین تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر محله را در دستور کار داشته ایم.

وی افزود: با توجه به این اقدامات، تاکنون تغییرات مثبتی را در سطح محله شاهد بوده ایم که از آن جمله می توان به جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، تعویض مخازن فرسوده و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در سطح محله چیذر منطقه یک اظهارکرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک اقداماتی از قبیل پیش بینی و تخصیص ایستگاه های اتوبوس مورد نیاز در سطح محله، بررسی امکان تعریض معابر،   پیش بینی و ساماندهی ایستگاه های تاکسی مورد نیاز در میادین ندا و زر را در دستور کار داشته ایم.

پیرهادی ادامه داد: طرح پیشنهادی اعضای شورایاری در خصوص اصلاح هندسی میدان سرچمن به وسیله تملک تعدادی از املاک محدوده نیز در حال بررسی است زیرا بنا به اظهارات اعضای شورایاری از یک گذر ۱۰ متری ۴ کوچه ۱۲ متری منشعب می شود که بار سنگین ترافیکی را به محدوده تحمیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی گذرهای میدان زر، میدان امامزاده و حوالی مسجد قائم چیذر و همچنین احداث پارکینگ طبقاتی در بلوار عسگریان نیز در دست بررسی قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به گره ترافیکی در محله  چیذر به ویژه در ایام خاص سال که مراسم عزاداری در امامزاده علی اکبر برپا می شود اشاره داشت و گفت: برای حل این گره ترافیکی به دنبال این هستیم که در مجموعه ورزشی شهید عقیلی پارکینگی را احداث کنیم تا در ایام محرم و برگزاری مراسم عزاداری در امامزاده علی اکبر چیذر شهروندان برای عبور و مرور با مشکلات کمتری مواجه شوند.

پیرهادی تاکید کرد: امکان اصلاح هندسی میدان زر به دلیل قرار گیری یک حمام قدیمی در وسط میدان و تجاری های شکل گرفته پیرامون حمام نیز وجود دارد و اقداماتی را نیز در این راستا داشته ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون در حوزه اجتماعی و فرهنگی در سطح محله چیذر واقع در منطقه یک چه اقداماتی داشته اید، گفت: در این رابطه، بررسی امکان جانمایی و احداث اماکن ورزشی و تفریحی مناسب در سطح محله، نوسازی و تجهیز ورزشگاه شهید عقیلی و همچنین ساماندهی وضعیت مکانی و ساختمانی سرای محله به منظور افزایش استقبال مردمی از فعالیت های اجتماعی را مورد بررسی و در این رابطه گام هایی برداشته ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران بررسی رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اعم از معماری، نما، مصالح و نحوه احداث بنا در کلیه ساخت و سازهای محله را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه معماری و شهرسازی دانست و بیان کرد: به دنبال عملیاتی کردن این برنامه ها هستیم ضمن اینکه قرار شده به منظور ساماندهی وضعیت مکانی و ساختمانی سرای محله منطقه نیز اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد.

وی در نظر گرفتن بودجه به منظور نوسازی و تجهیز ورزشگاه شهید عقیلی را یک الزام دانست و تصریح کرد: برای تجهیز ورزشگاه شهید عقیلی همچنین احداث پارکینگ طبقاتی در بلوار عسگریان و پیش بینی پارکینگ در مجموعه ورزشی شهید عقیلی، منطقه نیازمند اعتبار است و به دنبال این هستیم که بودجه مورد نیاز تخصیص یابد.

پیرهادی از پیشنهاد اعضای شورایاری در خصوص امکان تخفیف عوارض پسماند و نوسازی جهت اماکن عمومی خبرداد و خاطرنشان کرد: پس از طرح پیشنهاد اعضای شورایاری، در تلاش هستیم تا تخفیف عوراض پسماند و نوسازی در اماکنی از قبیل مدارس دولتی، حوزه های علمیه، مساجد و ... محقق شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اذعان کرد: تملک املاک در راستای اصلاح هندسی گذرهای میدان زر، میدان امامزاده و حوالی مسجد قائم چیذر نیز از جمله برنامه های تعریف شده برای منطقه است و در تلاش هستیم این اتفاق با اعتبارات ویژه محقق شود.

وی با ارائه درخواستی از سایر نهاد ها و سازمان ها اظهارکرد: در خواست ما این است که در صورت امکان شرایط برای افزایش مراکز آموزشی اعم از مقاطع آموزشی دبستان و دبیرستان با توجه به کمبود موجود در سطح محله در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

پیرهادی با اشاره به لزوم استقرار کانکس پلیس در سطح محله چیذر بیان کرد: درخواست ما از نیروی انتظامی این است که استقرار کانکس پلیس به منظورحضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محل را در دستور کار قرار دهد.

نظر شما