شناسهٔ خبر: 131741 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخواست از رئیس‌جمهور برای پایان دادن به دعوای وزرای بهداشت و تعاون

روحانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای با اشاره به درگیری‌های وزیر بهداشت و وزیر تعاون، از رئیس جمهور خواست هرچه زودتر به دعوای آنان ورود کرده و با تدبیر و مدیریت از ادامه آن جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده»، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور با اشاره به درگیری‌های وزیر بهداشت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از شما می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود کرده و با تدبیر و مدیریت جلوی ادامه این مسیر را بگیرید. قطعا برای دولتی که شعار خود را «تدبیر و امید» قرار داده است این رفتار زیبنده نیست و باید هر چه سریع‌تر از سوی شما به عنوان رئیس هیئت دولت جلوی آن گرفته شود.

در ابتدای این نامه آمده است: نیک مستحضرید که وضعیت اقتصادی جامعه ایران خوب نیست و رکودی دهشتناک که ثمره آن بالاترین نرخ بیکاری در طول تاریخ جمهوری اسلامی است جامعه را فراگرفته است و مردم نیز با این سختی‌ها می‌سوزند و می‌سازند، مردمی که طبعا حق‌شان این وضعیت موجود نیست! اما در این وضعیت آیا نباید جلوی فشارهای روانی مضاعف موجود بر ملت گرفته شود؟

در ادامه این نامه آمده است: می‌دانید که در وضعیت اقتصادی امروز، هنگامه‌ای که ملت شریف ایران با اخبار فیش‌های نجومی مواجه شدند چه حسی داشتند؟ می‌دانید که فرهنگیان عزیز این قشر زحمتکش و دلسوز جامعه وقتی با فساد چند هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان مواجه شدند چطور در اوج ناراحتی دندان بر جگر سوخته گذاشتند تا دولت محترم خود اقدام شایسته و بایسته را رقم زند؟ حال اما در این میان مردم دیگر تحمل دعوا و بگومگوی هر روزه وزرا در سطح رسانه های کشور را ندارند.

این اتحادیه دانشجویی تاکید کرد: اخیرا در این وانفسای اقتصادی و فشار بر مردم از یک سو وزیر بهداشت به تخطئه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازد و از طرفی وزیر رفاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را خطاب قرار می‌دهد. یکی می‌گوید: «سلامت مردم را دست یک بنگاه اقتصادی داده و آن را در وزارت رفاه قرار دادند، حیف اسم رفاه که برای این وزارتخانه انتخاب کردند.» دیگری می‌گوید: «در پاسخ به آنهایی که به صندوق‌های بازنشستگی برای شرکت‌داری انتقاد دارند باید گفت حُسن ما در این است که با تمام مشکلات جلوی افزایش قیمت را گرفته‌ایم تا قشر آسیب‌پذیر حتی از یک شیر ساده هم محروم نشوند.» و این داستان در سطح معاونین و... هم ادامه پیدا می‌کند و مردم نیز نظاره گر این بگومگو هستند و چون فشاری مضاعف بر اعصاب و روان جامعه قرار دارد، آن هم دعوای دو وزارتخانه ای که بیشترین ارتباط را با قشر محروم و مستضعف جامعه دارد و بسیاری از معادلات زندگی آنها معطوف به رفتار این وزارتخانه‌ها است.

در قسمت دیگری از این نامه خطاب به روحانی تصریح شده است: از آنجا که مهمترین وظیفه شما اجرای قانون اساسی است و طبق آن «رئیس‌جمهور بر کار وزیران نظارت کرده و با اتخاذ تدابیر لازم به هماهنگ ساختن تصمیمات وزیران اقدام می‌کند» و «هر یک از وزیران مسئول اقدامات و وظائف خویش است و رئیس‌جمهور مسئول اقدامات وزراء در مقابل مجلس می‌باشد» از شما می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود کرده و با تدبیر و مدیریت جلوی ادامه این مسیر را بگیرید. قطعا برای دولتی که شعار خود را «تدبیر و امید» قرار داده است این رفتار زیبنده نیست و باید هر چه سریع‌تر از سوی شما به عنوان رئیس هیئت دولت جلوی آن گرفته شود.

نظر شما