شناسهٔ خبر: 131736 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لازم باشد در پرونده بابک زنجانی با قوه قضائیه همکاری می‌کنیم

نوبخت سخنگوی دولت درباره سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه درباره همکاری دولت در پرونده بابک زنجانی گفت: قطعاً دولت در کمک در این خصوص برای بازگرداندن این منابع به خزانه لازم باشد با قوه قضائیه همکاری داشته باشد همانطور که تا الان وجود داشته، این همکاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (سه شنبه) طی نشست خبری که در محل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: خروج از رکود و رشد اقتصادی از برنامه‌های مقطعی دولت از آغاز ۹۵ بوده است که از سال گذشته ادامه و استمرار داشته است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی از ۲ مسیر تعقیب می‌شد، اظهار داشت: نخست کمک به سرمایه گذاری بخش خصوصی در واحدهای تولیدی نیمه فعال؛ قرار بود چیزی حدود ۷ هزار ۵۰۰ واحد در حد ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شود تا آنها فعال شوند؛ بخش دوم مقرر بود به طرح‌های عمرانی دولتی که اکنون در حال اجراست با تخصیص اعتبار بتوانیم آنها را فعال کنیم.

«پس سرمایه گذاری از ۲ مسیر اعطای تسهیلات به بخش خصوصی و پرداخت اعتبارات به طرح‌های دولتی دنبال شد.»

وی در همین زمینه گفت: از طرح‌های عمرانی موفق شدیم چیزی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان از طریق نظام بانکی تسهیلات اعطا کنیم.

نوبخت درباره سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه درباره همکاری دولت در پرونده بابک زنجانی گفت: قطعاً دولت در کمک در این خصوص برای بازگرداندن این منابع به خزانه لازم باشد با قوه قضائیه همکاری داشته باشد همانطور که تا الان وجود داشته، این همکاری ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: این آمادگی وجود دارد آن بخشی که در این پرونده برای وزارت اطلاعات مکشوف است و مربوط به پشت‌پرده این پرونده است در اختیار قوه قضائیه قرار دهد.

وی در ادامه در پاسخ بخ سؤالی مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص اینکه برخی موضوع ردصلاحیت روحانی را در انتخابات آتی مطرح می‌کنند، چیست، گفت: این حرف حرف پوچ و بی‌ربطی است.

نظر شما