شناسهٔ خبر: 131731 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عقد قرارداد با خودروسازان خارجی خلاف اقتصاد مقاومتی و خواست مردم است

داداشی43 عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: عقد قرارداد با خودروسازان خارجی خلاف سیاست‌های ابلاغی رهبری، اقتصاد مقاومتی و خواست مردم است و در عین حال، توجیه اقتصادی در قراردادها باید مدنظر باشد.

به گزارش «نماینده» ولی داداشی درباره قرارداد ایران با یک شرکت اتوبوس‌سازی خارجی اظهار کرد: این قرارداد برخلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: عقد قرارداد با شرکت خودروساز خارجی، برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خواسته‌های ملت شریف ایران در حوزه حمایت از تولید ملی است.

داداشی با تأکید بر اینکه صنعت داخلی توانمندی لازم را به اندازه‌ای که دولت در حوزه حمل‌ونقل مدنظر دارد در کشور خودرو ساخته شود دارد، اضافه کرد: این توانایی در ظرفیت داخلی به‌خوبی وجود دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه قرارداد دولت با شرکت خودروساز خارجی توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: امروز ظرفیت ساخت اتوبوس را در داخل داریم.

داداشی با بیان اینکه با وجود برخورداری از این ظرفیت در داخل کشور نباید با شرکت‌های خودروسازی خارجی قرارداد ببندیم و از این کشورها واردات داشته باشیم، اضافه کرد: این اقدام به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه باید از تولید ملی حمایت کرد، اظهار کرد: سیاست‌های اقتصادی و صنعتی و در مجموع برنامه‌های دولت باید در مدار منافع ملی و حمایت از تولید ملی تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، گروه صنعتی «گاز» روسیه یادداشت تفاهم صادرات ۹۰۰ دستگاه اتوبوس لیاز را با مقام‌های شهرداری چهار شهر ایران امضا کرد.

بر اساس اعلام این شرکت، زمان تحویل اتوبوس‌های روسی به شهرهای تبریز، کرج، ارومیه و قم سال ۲۰۱۷ اعلام شده است.

معاون نخست وزیر بلاروس نیز از برنامه این کشور برای صادرات اتوبوس برقی به ایران خبر داده بود.

این یادداشت تفاهم در حالی امضا شده که ایران دارای تولیدکنندگانی از برندهای معروف اتوبوس است؛ استان سمنان نیز در زمره تولیدکنندگان اتوبوس قرار دارد.

نظر شما