شناسهٔ خبر: 131723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آغازی بر پایان افسانه اوباما در آخرین روزها

کاخ سفید کنگره جدید آمریکا امروز سه شنبه تشکیل جلسه می دهد و بر اساس شنیده ها یکی از اولویت های آن باطل کردن «اوباماکر» (طرح بیمه درمانی اوباما) است.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، کنگره جدید آمریکا که در تصرف جمهوریخواهان است از امروز سه شنبه کار خود را آغاز می کند و بر اساس گفته های جمهوریخواهان یکی از ابتدایی ترین کارهایی که نمایندگان کنگره به آن خواهند پرداخت باطل کردن اوباما کر است.

قانون اوباماکر و  و پیاده سازی آن از زمان اجرا، به طور مستمر در کنگره، دادگاه‌های فدرال و دیگر دولت‌های ایالتی با چالش مواجه شده است. تلاش‌ها برای مخالفت، رد کردن و الغای این قانون مورد حمایت گروه‌های مدافع سرشناس محافظه کار، جمهوریخواهان کنگره و بسیاری از ایالات، سازمان‌های مشخص کسب و کارهای کوچک و جنبش تی پارتی قرار گرفته است. این گروهها معتقدند این قانون موجب اخلال در برنامه‌های بهداشتی کنونی شده، هزینه‌های بیمه را افزایش می‌دهد، و به کسری بودجه بیشتر می‌انجامد.

این وضعیت در حالی است که روز گذشته «شان اسپایسر» سخنگوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد: ترامپ پیش‌بینی کرده است به‌محض ورود به کاخ سفید، دست به کارهای بزرگی بزند از جمله لغو تصمیمات و قوانین اتخاذ شده توسط دولت قبلی.

اسپایسر به شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت: رئیس‌جمهور منتخب، که بیستم ژانویه سوگند یاد می‌کند، قرار است تعداد زیادی حکم ریاست‌جمهوری را برای لغو قوانین و تصمیمات اتخاذ شده طی هشت سال ریاست‌جمهوری باراک اوباما که مانع از رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی شده‌اند را صادر کند؛ البته وی تاکید کرده است است که «این تنها در یک موضوع نخواهد بود بلکه چندین موضوع بسیار مهم را شامل خواهد شد.»

علاوه بر آن «نیوت گینگریچ» رئیس سابق مجلس نمایندگان و معاون رئیس تیم گذار قدرت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: دونالد ترامپ، پس از آغاز به کار خود حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از دستورات اجرایی صادر شده از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را لغو خواهد کرد.

وی افزود: دونالد ترامپ بخش اعظم دستورات اجرایی اوباما را رد خواهد کرد و به نظر می‌رسد که اوباما تازه درک می‌کند که میراثش در آستانه نابودی قرار گرفته است.

نظر شما