شناسهٔ خبر: 131719 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

هشدار مقام عراقی درباره داعش در دیدار با«ولایتی»

ولایتی نوری مالکی گفت: از آنجایی که ممکن است بعد از داعش فتنه دیگری در راه باشد، باید جبهه‌ای با صفوف محکم در مقابله با داعش و برای حفظ آینده منطقه تدارک ببینیم.

به گزارش «نماینده»، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول رئیس جمهور عراق صبح امروز ۱۴ دی ماه دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک صبح امروز ۱۴ دی ماه در دیدار با نوری مالکی معاون اول رئیس جمهور عراق اظهار داشت: ما از پیش از انقلاب با عراق و در مبارزه با رژیم بعثی با نوری مالکی همکاری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نوری مالکی به ویژه در زمان نخست وزیری‌اش نقش مهمی در رهایی عراق از شر اجانب داشته است، گفت: امروز عراق موضع عزتمندی در جهان عرب دارد که نقش نوری مالکی در این امر بسیار تعیین کننده و سرنوشت‌ساز بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن تسلیت به جهت انفجار اخیر عراق، تصریح کرد: قطعا پیروز نهایی دولت و ملت عراق هستند.

ولایتی در ادامه ضمن پیروزی آزادی حلب تصریح کرد: پیروزی حلب، پیروزی خط مقاومت است امیدواریم شهر استراتژیک موصل نیز از دست متجاوزان کوتاه شود و به آغوش مقاومت بازگردد.

در این دیدار نوری مالکی بیان داشت: دیدار و گفت‌وگو با شما مایه افتخار ما است و ما خواهان آن هستیم که از داده‌ها و دستاوردهای مرکز تحقیقات استراتژیک بهره بگیریم.

معاون اول رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه سفر ما به ایران به دعوت بزگوارانه برادران گرامی و دیدار با مقام معظم رهبری در شرایط حساس منطقه و عراق صورت گرفته است، اظهار داشت: هدف از این سفر تحرک بخشیدن به روابط مثبت و خوب کشور در پرتو جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت علیرغم چالش‌های زیادی که با آن روبرو بوده به پیروزی دست یافته است، تصریح کرد: در مقابل جبهه دشمن در عرصه‌های سیاسی و نظامی با شکست مواجه شده است.

نوری مالکی با تأکید بر اینکه البته مطمئن نیستیم که آتش فتنه را به طور کامل خاموش کردیم و فتنه دیگری برافروخته نخواهد شد، تصریح کرد: از آنجایی که ممکن است بعد از داعش فتنه دیگری در راه باشد، باید جبهه‌ای با صفوف محکم در مقابله با داعش و برای حفظ آینده منطقه تدارک ببینیم.

معاون اول رئیس جمهور عراق با بیان اینکه ما با جهاد و تلاش و خون‌هایی که داده شد توانستیم پیروزی‌هایی بدست بیاوریم، تأکید کرد: از آنجایی که ممکن است در آینده نیز خطراتی متوجه جبهه مقاومت شود، به ایران آمده‌ایم تا احتیاط‌های لازم را درنظر بگیریم و از پیش چاره اندیشی کنیم و البته می‌توانیم از موفقیت‌های بدست آمده هم بهره بگیریم.  

نظر شما