شناسهٔ خبر: 131705 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستگاه‌های انتخابات الکترونیکی هفته آینده در مجلس آزمایش می‌شود

فرهاد تجری عضو هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها از آزمایش دستگاه‌های برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی طی هفته آینده در مجلس با حضور اعضای هیات اجرایی و نظارت، کارشناسان وزارت کشور و مجلس و متخصصان رایانه‌ای خبر داد.

به گزارش «نماینده» فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین تصمیمات شورای نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها درباره الکترونیکی برگزار شدن این انتخابات گفت: قرار بود بازدیدی از دستگاه‌های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی داشته باشیم که انجام نشد اما هفته آینده این دستگاه‌ها را به مجلس می‌آورند تا آزمایش شوند.  

وی با العام اینکه در جلسه بعدی قرار است از نزدیک و با حضور اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت مرکزی و حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور و کارشناسان خود مجلس و متخصصان رایانه‌ای این دستگاه‌ها بررسی شوند اظهار داشت: رسما تاکنون هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها از این دستگاه‌ها بازدیدی نداشته اما اطلاعات این بخش را گرفته‌ایم.

تجری گفت: اگرچه این دستگاه‌ها ایراداتی داشته باشد اما باید کوشید تا در حد وسع وزارت کشور از سیستم الکترونیکی برای برگزاری انتخابات به ویژه در حوزه‌های پرجمعیت استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه صحبت‌های غیررسمی برای برگزاری جلسه با شورای نگهبان صورت گرفته است بیان داشت: در برنامه‌مان هست که با تشکیل جلساتی با شورای نگهبان از تجربیات‌شان استفاده کنیم.

عضو هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها گفت: وزارت کشور پیشنهاد داده که چون انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و میان‌دوره مجلس در یک بازه زمانی برگزار می‌شود جلسات سه‌جانبه‌ای با حضور اعضای شورای نگهبان، هیات نظارت مرکزی و انتخابات شوراها و وزارت کشور برگزار شود.  

نظر شما