شناسهٔ خبر: 131696 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشهد ۲۰۱۷ باید نمایانگر «هویت اسلامی- ایرانی» باشد

صالحی امیری 43 مشهد ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد ۲۰۱۷ باید نمایانگر هویت اسلامی و ایرانی ما باشد و وجود بارگاه منور رضوی مایه اصلی این هویت است.

به گزارش «نماینده»، سید رضا صالحی امیری صبح دوشنبه در مراسم «نواختن زنگ مشهد ۲۰۱۷» اظهار کرد: امروز با آغاز رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ از این شهر مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، همزیستی مسالمت آمیز، صلح و برادری را به همه جهانیان فریاد می زنیم.

وی ادامه داد: هویت مشهد، هویت ماست و از مشهد در محراب و مناره و بلندای همه این جغرافیای بزرگ به همه جهانیان پیام صلح و آشتی و همزیستی و برادری را می رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک تصادف نبوده، تاکید کرد: این انتخاب به دلیل قداست شهر مشهد و قرار گرفتن مضجع شریف ثامن الحجج (ع) در آن و عقبه ارزشمند معنوی آن است.

وی امروز را روز بزرگی برای مشهد، خراسان رضوی، کشور ایران و جهان اسلام دانست و افزود: امروز در مشهد جشنی را برگزار می کنیم که هویت ایرانی و اسلامی ما را به رخ جهانیان می کشاند.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: از دو سال قبل از سوی مسئولان خراسان‌رضوی برنامه ریزی برای مشهد ۲۰۱۷ آغاز شد؛ علاوه بر این در سطح ملی ۱۸ وزارتخانه، دستگاه و نهاد تلاش کردند رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ و این شهر مقدس در دنیا بدرخشد با این رویداد فرهنگی مکتب غنی خراسان بار دیگر هویت خود را بازیابی می‌کند.

وی در ادامه گفت: مشهد ۲۰۱۷ باید نمایانگر هویت اسلامی و ایرانی ما باشد و وجود بارگاه منور رضوی مایه اصلی این هویت است که نه تنها سبب تقدس مشهد، بلکه مایه تقدس جهان اسلام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز در نقطه ای گرد هم آمده ایم که نگین جهان اسلام است و در دنیای نا امن و پرآشوب و خشونت و تهجر از بلندای مشهد صلح و برادری و اخوت نشر داده می شود.

نظر شما