شناسهٔ خبر: 131690 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هاشمی در فتنه مشاور اصلاح‌طلبان بود

حمید روحانی/2 وی با اشاره به مواضع مغایر این روزهای هاشمی با تفکرات امام، بابیان اینکه وی از اول هم در خط امام نبود، تصریح کرد: هاشمی از مک فارلین دعوت می‌کند که به ایران بیاید و فکر می‌کند که می‌تواند با این کار امام را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد و در فتنه ۸۸ هم به عنوان مشاور اصلاح‌طلبان برای فشار بیشتر ایفای نقش می‌کند.

به گزارش «نماینده»، سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه ۱۳ دی) در دفتر مرکزی بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دیر زمانی است که توطئه گسترده به منظور زیر سؤال بردن و مخدوش کردن چهره حضرت امام (ره) ‌ آغاز و دنبال می‌شود، اظهار کرد: توطئه امام‌زدایی مسئله امروز و دیروز نیست و از زمانی که حضرت امام نهضت را آغاز کردند تا به امروز از جانب استکبار جهانی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه دشمن هیچ وقت نتوانسته راه به جایی ببرد و چهره امام را مخدوش سازد، خاطر نشان کرد: چهره امام (ره) به قدری روشن است که این توطئه هیچ وقت کارآیی نداشته است.

روحانی با بیان اینکه افرادی در لوای اصلاح‌طلبی بازیگر این صحنه هستند، گفت: همیشه راه این افراد از امام جدا بوده و آنها پیرو راه امام نیستند و فقط عنوان اصلاح‌طلب را یدک می‌کشند. اصلاح‌گر واقعی خود حضرت امام خمینی(ره) بود و دیدیم که چطور در راه مستضعفین خدمت کرده و دست استکبار جهانی را قطع کردند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی، افزود: من نمی‌خواهم از کسانی که عنوان اصولگرا را یدک می‌کشند حمایت کنم و این عنوانها را وارداتی می‌دانم، البته در بین آنها افراد صالحی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که عنوان اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند به راه و اندیشه امام (ره) اعتقادی ندارند، تصریح کرد: این حوادث و مسائلی که اتفاق می‌افتد چهره  مدعی خط امام را به درستی مشخص می‌سازد.

روحانی با اشاره به فتنه ۸۸ یادآور شد: فتنه سال ۸۸ هر چند خیلی آسیب رساند ولی جریان بی‌ثمری نبوده و دستاوردهای بسیاری داشت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اولین دستاورد فتنه ۸۸ این بود که برخی مدعیان اصلاح‌طلبی، فتنه‌گری خود را نشان دادند و مشخص شد که تا چه میزان «ضعیف‌النفس» هستند و به راحتی آلت دست قرار می‌گیرند و در مسیر توطئه دشمن حرکت می‌کنند. اگر هوشمندی و درایت و نظارت رهبر انقلاب نبود کسانی که آلت دست دشمن قرار گرفتند حاضر بودند جنگ خیابانی و کشت و کشتار به راه انداخته تا به قدرت برسند.

وی ادامه داد: جریان مدعی اصلاح‌طلب تا آنجا پیش رفتند که با بدترین دشمنان اسلام یعنی بهائیت، منافقین، تجزیه‌طلبان و هم‌جنس‌بازان همدست شده و حتی موازین اخلاق اسلامی را زیر پا گذاشتند.

روحانی با بیان اینکه صف اینها از صف مردم جدا بوده، تصریح کرد: مردم قهرمان‌پرور در ۹ دی به صحنه آمدند و تیر خلاص را به فتنه زدند.

عضو سابق مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: مجمع روحانیون مبارز در سال ۸۸ تقاضای راهپیمایی برای اعتراض خیابانی می‌کنند و این نشان می‌دهد که راهشان از مردم دور بوده و جریان جداگانه‌ای را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به مواضع مذبذب برخی چهره‌های سابقلا انقلابی که این روزها که مواضع امام را زیر سؤال برده، یادآور شد: این دست از افراد یک زمانی موقعیت و قدرت معنوی داشتند که حالا مواضع‌شان تغییر کرده است. قرآن در این باره می‌فرماید اینگونه اشخاص از شیطان پیروی کرده و سقوط می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: این فرد را کسانی که مدعی پیروی از خط امام هستند حمایت کرده و آن را تقویت می‌کنند. هدف این جریان رویارویی با اسلام است و چون می‌دانند منافعشان با اسلام راستین مغایر است، سعی می‌کنند امام و اسلام راستین را از بین ببرند.

روحانی افزود: دومین هدف این جریان مقابله با ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است چرا که فکر می‌کنند مثل کوه در برابر استکبار و امیال نفسانی ایستاده است.

وی یکی دیگر از انگیزه‌های جریان انحرافی را هموارکردن راه سازش با آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: با وجود خط امام نمی‌شود با آمریکا سازش کرد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی، ادامه داد: هدف دیگر بیرون راندن مردم مستضعف است چرا که می‌دانند اگر مردم متعهد و مستضعف ایران در صحنه باشند، خط امام را نمی‌توان کنار زد و نمی‌توانند راه ورود آمریکا را هموار کنند.

روحانی پنجمین انگیزه این جریان را حاکم کردن نظام سرمایه‌داری و اشرافیت دانست و گفت: به اعتقاد این افراد نظام سرمایه‌داری تنها راهی است که می‌تواند با خط امام مبارزه کند. اگر مردم به اشرافیت روی بیاورند استقلال خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: ششمین هدف این جریان گسترش اباهه‌گری و بی‌بندوباری در جامعه است و می‌خواهند اسلام راستین را کنار زده و اسلام آمریکایی را حاکم کنند.  

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی، با بیان اینکه هدف دیگر این جریان کنار زدن نیروهای انقلابی است، خاطر نشان کرد: کسانی که پیرو خط امام هستند یعنی بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها را می‌خواهند با عناوین تندرو و خشونت‌طلب کنار بزنند.

روحانی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این جریان شکستن قبح اهانت به امام و مقدسات اسلامی است، گفت: کسانی که تحت عنوان مجمع روحانیون و مجمع مدرسین و محققین فعالیت می‌کنند اولین قدمشان این است که وقتی از امام (ره) ‌ دور می‌شوند به آمریکا می‌پیوندند و نمونه‌های آن منتظری، کروبی و ... است.

وی با اشاره به مواضع مغایر این روزهای هاشمی با تفکرات امام، بابیان اینکه وی از اول هم در خط امام نبود، تصریح کرد: هاشمی از مک فارلین دعوت می‌کند که به ایران بیاید و فکر می‌کند که می‌تواند با این کار امام را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد و در فتنه ۸۸ هم به عنوان مشاور اصلاح‌طلبان برای فشار بیشتر ایفای نقش می‌کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهشی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: حداقل انتظار ما برای برخورد با توطئه امام زدایی لغو پروانه فعالیت مجمع محققین و مدرسین و برخورد دستگاه قضایی است. بیت امام و موسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی اگر واقعا پیرو خط امام هستند نباید بی تفاوت و ساکت بمانند اما بنظر می‌رسد مساله امام برای آنها تمام شده است.

نظر شما