شناسهٔ خبر: 131679 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت مکلف به اضافه شدن ۲۰۰۰ دستگاه واگن به خطوط ریلی شهری شد

مترو.jpg با نظر مجلس، دولت مکلف شد تا پایان قانون برنامه ششم، ۲۰۰۰ دستگاه واگن و تجهیزات مربوط به خطوط ریلی شهری اضافه شود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صبح خود به بررسی ماده ۷۰ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه پرداختند.

طبق این ماده که به تصویب مجلس رسید، دولت مکلف است نسبت به تضمین تسهیلات و تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری شهرها و حومه آنها از محل منابع پیش بینی شده در بودجه سنواتی بنحوی اقدام نماید که تا پایان قانون برنامه دوهزار (۲۰۰۰) دستگاه واگن و تجهیزات مربوط با رعایت قانون استفاده از حداکثر ظرفیت داخلی به خطوط ریلی شهری اضافه شود. شهرداریها نیز موظفند نسبت به توسعه قطار شهری از محل منابع خود اقدام کنند.

بنا بر این گزارش، با رأی نمایندگان مجلس، ماده ۷۱ را که دولت را مکلف می کرد به منظور کاهش هزینه های حمل مواد معدنی و فولادی از  طریق توسعه و  نوسازی شبکه ریلی بر اساس طرح توسعه صنعتی و معدنی برای دسترسی به واحدهای معدنی و صنایع معدنی و  فولادی، به ازای هر کیلوگرم آهن الات وارداتی متوسط یک‌هزار (۱۰۰۰) ریال أخذ کند، به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نظر شما