شناسهٔ خبر: 131623 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

«علیرضا مرندی» یکی از اعضای هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در گفت‌وگو با «نماینده»:

هدف اصلی جبهه مردمی همکاری با نیروهای انقلاب برای حل مشکلات مردم

علیرضا مرندی43 "هدف اصلی همکاری با نیروهای انقلاب برای حل مشکلات مردم است چون معتقدیم هرچه نیروها با هم متحد شوند می‌توانند برای حل مشکلات محکم ظاهر شوند".

به گزارش «نماینده» یکشنبه هفته گذشته ۵ دی ماه، نشست اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل دفتر مرکزی حزب جمهوری)  برگزار شد.

به‌همت تعدادی از دلسوزان انقلاب، «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تشکیل شد، جبهه‌ای که هدف آن خیزش عمومی برای نجات اقتصاد کشور، مبارزه با فساد و تبعیض بازگرداندن مردم به عرصه اداره کشور است. این جبهه مردمی با حضور ۱۰ شخصیت مردمی و انقلابی شاخص که به عنوان هیئت راه‌اندازی شناخته می‌شوند، به میدان آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رحیمیان، مرضیه وحیددستجردی، مهدی چمران، یحیی آل‌اسحاق، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، ‌ محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، سیدعلیرضا مرندی و نادر طالب‌زاده ۱۰ نفری هستند که با حضور آنها جبهه مردمی اعلام موجودیت کرد. این جبهه نوظهور، مستند به بیانیه‌ای که منتشر کرد با ۲جریان سنتی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی مرزبندی دارد.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بنا دارد دسته‌بندی‌های سنتی را درنوردد و فرااصول‌گرایی باشد.»

خبر اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به‌سرعت به‌خبر نخست تمام رسانه‌های داخلی تبدیل شد و خبرگزاری‌های خارجی نیز از آن به‌عنوان جنبش جدید انقلابیون برای تغییر ساختار بروکراتیک دولتی در ایران تعبیر کردند. حتی برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب تیتر «دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی کلید خورد» را برای رسانه متبوع خود برگزیدند.

پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، ۲۱۰ چهره ملی کشور از این جبهه حمایت کردند. ۲۱۰ چهره ملی کشور اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان و چهره‌های شاخص مذهبی و اقشار مردم اعلامیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را امضا و از تشکیل این جبهه حمایت کردند.

باتوجه به بازتاب گسترده خبر اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب به‌سراغ علیرضا مرندی «عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مراسم اعلام موجودیت این تشکل حضور داشت، رفتیم و از او پیرامون نقشه راهی که پیش‌روی نیروهای انقلاب قرار گرفته است، سؤال کردیم.

گفت‌وگو با مرندی در حاشیه مراسم اعلام موجودیت جبهه جمهوریت صورت گرفت، جبهه‌ای که  اکثر نیروهای انقلاب در حمایت از آن بیانیه صادر کردند و این حمایت‌ها از این تشکل نوپا همچنان ادامه دارد.

مرندی در این گفت‌وگو از برنامه‌ها و اهداف نیروهای انقلاب سخن گفت و در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی جبهه متبوعش در سال ۹۶ هم اعلام موضع کرد.

علیرضا مرندی «عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده» ، با اشاره به اعلام موجودیت تشکل متبوعش در عرصه سیاسی درخصوص تلاش‌هایی که  این تشکل جهت همگرایی نیروهای انقلاب در انتخابات سال آینده خواهد داشت؟ گفت: «ما هنوز اقدامات گسترده‌ای انجام نداده‌ایم که اطلاعات دقیق آن را اعلام کنیم اما تمام تلاش‌ها و برخوردهای صورت گرفته بر جذب نیروهای بیشتر در سامانه ارائه شده از سوی نیروهای انقلاب است؛ امیدواریم این تلاش‌ها جواب دهد و وحدت لازم ایجاد شود.»

عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب درخصوص ترکیب جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اظهارداشت: «ما از همه نیروهای انقلاب دعوت می‌کنیم که به این ساختار بپیوندند.»

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش «برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب مدعی شده‌اند دوقطبی انقلابی و ضدانقلابی از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب کلید خورده است»، اظهارداشت: «اصول و ارزش‌های انقلاب، قانون اساسی و ولایت فقیه حائز اهمیت است. به همین جهت اسم‌هایی که در عرصه سیاسی باب شده مطرح نیست؛ از این رو افرادی که به این اصول اعتقاد داشته باشند می‌توانند در این جمع حضور یابند.»

مرندی درپاسخ به این سؤال که آیا نیروهای نزدیک به اصول‌گرایان در جبهه نیروهای انقلاب حضور پیدا خواهند کرد یا چتر این سامانه فراگیر است؟ گفت: «بر فراگیری این تشکل تأکید می‌شود بنابراین خارج از تشکل‌های سیاسی، عوام مردم  نیز می‌توانند در این ساختار شرکت کنند.»

وی تأکید کرد: «هدف اصلی همکاری با نیروهای انقلاب برای حل مشکلات مردم است چون معتقدیم هرچه نیروها با هم متحد شوند می‌توانند برای حل مشکلات محکم ظاهر شوند.»

عضو مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب همچنین در پاسخ به این پرسش «نماینده» «آیا برای انتخابات شوراها هم برنامه‌ای دارید؟»، گفت: «کار ما تازه شروع شده، آنچه بر آن تأکید داریم آینده کشور و حل مشکلات موجود است. در زمان معین هم پیرامون انتخابات صحبت خواهیم کرد بنابراین موضوع معرفی کاندیدا در انتخابات پیش‌رو در آینده بحث و پیرامون آن تصمیم‌گیری می‌شود.»

نظر شما