شناسهٔ خبر: 131582 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

توسعه فعالیت درحوزه کالاهای فرهنگی نیازمند حمایت و تشویق مالی است

جعفرپور43 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت:حمایت فعالان حوزه کالاهای فرهنگی می‌تواند در جهت توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات تاثیرگذار باشد.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی در مورد وضعیت کالاهای فرهنگی در جامعه و بازار فروش این محصولات گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها، بازار کالای فرهنگی است که با اجناس وارداتی پر شده است و از آن جا که سایر کشورها نیز برای انتقال فرهنگ خود بر کودکان از طریق این ابزار و کالاها در تلاش هستند با تیراژ بالا و قیمت کمتر از تولیدات داخلی اجناس خود را به کشور وارد می‌کنند.

جعفرپور افزود: یکی از مهمترین اقشار جامعه که در طی روز و سال از کالاهای فرهنگی استفاده می‌کند کودکان هستند و باید برایشان هدفمند و با نگاه به آینده برنامه‌ریزی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در رابطه با تاثیر کالاهای فرهنگی بومی بر کودکان افزود: اگر بتوانیم از طریق وسایلی مانند لوازم التحریر، کتاب، اسباب بازی و... که روزانه در دسترس کودکانمان است ارزش‌ها و اعتقاداتمان را به آن‌ها القا کنیم، فرهنگ ایرانی-اسلامی برایشان مانوس می‌شود.

وی در مورد حمایت از تولیدکنندگان، خلاقان و پژوهشگران حوزه کالاهای فرهنگی گفت: در این زمینه باید از این قشر حمایت شود و یکی از راه‌ها، حمایت و تشویق مالی برای فعالان حوزه کالاهای فرهنگی است.

جعفرپور افزود:حمایت این نیست که در هر جشنواره یا مسابقه‌ای با جایزه‌ای نقدی که به برگزیدگان اهداء می‌شود از آن‌ها تقدیر شده و تا مسابقه‌ای دیگر فراموش شوند، بلکه باید در کنار جوایز اهدایی تلاشی در جهت توسعه فعالیت یا ایجاد بازار فروش محصولات برایشان در گام‌های بعدی فراهم آید.

جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی-اسلامی از ۲۰ الی ۲۲ دی ماه سال جاری با همکاری موسسه پارپیرار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

نظر شما