شناسهٔ خبر: 131536 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در جلسۀ حامیان «جبهه مردمی انقلاب اسلامی»

پناهیان اصل تشکیل این جبهۀ مردمی، از نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری مهم‌تر است؛ زیرا تشکّل و قرار گرفتن نیروهای انقلاب در کنار یکدیگر و همفکری‌ها، همدلی‌ها و همکاری‌ها مهمترین ضرورت برای حل مشکلات جامعه است.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام پناهیان در جلسۀ حامیان «جبهه مردمی انقلاب اسلامی» که در آستانۀ ۹ دی و در محل سرچشمه برگزار شد، ضمن تبریک تولد تشکیلات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تشکیل این جبهه را علامت نوعی بلوغ سیاسی دانست و گفت: این جبهه را باید فراتر از احزاب رایج دانست؛ چون می‌تواند جریان‌های متعدد دلسوز برای انقلاب را در کنار هم جمع کند.

وی افزود:بنده تولد تشکیلات جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم، تشکیل این جبهه علامت نوعی بلوغ سیاسی است، و ضرورتهای فراوانی موجب شده تا این تشکیلات به منصه ظهور رسیده است.

پناهیان تصریح کرد: به نظرم این تشکیلات نشان دهندۀ تغییر در روش سیاست‌ورزی نیروهای انقلاب است. قبلاً به صورت حزبی-به معنای پاتوقی- تصمیم‌گیری می‌شد، اما الان بناست به صورت مردمی در یک سازماندهی گسترده تصمیم‌گیری‌ها انجام شود. این جبهه را باید فراتر از احزاب رایج دانست که می‌تواند جریان‌های متعدد دلسوز برای انقلاب را در کنار یکدیگر جمع کند.
 

وی در ادامه گفت:درست است که باید از موج سیاسی انتخابات برای قوام این تشکیلات استفاده شود، ولی نباید این تشکیلات فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد. چون به نظر من اصل تشکیل این جبهه مردمی، از نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری مهم‌تر است.

پناهیان با بیان اینکه تشکّل نیروهای انقلاب و قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر و همفکری‌ها، همدلی‌ها و همکاری‌ها مهمترین ضرورت برای حل مشکلات جامعه است ادامه داد: حتی اگر بهترین دولت هم سر کار بیاید، حلقه مفقودۀ آن در ادارۀ امور کشور، وجود همین تشکیلات فراگیر مردمی است. گفتگوی انقلابیون با هم، از رسیدن به نتیجه واحد در هر انتخاباتی مهم‌تر است زیرا موجب رشد سیاسی و شناسایی استعدادها می‌شود

وی افزود: یکی از اهداف این تشکیلات گفت‌وگوی انقلابیون با یکدیگر است که موجب رشد سیاسی و شناسایی نیروها و استعدادها می‌شود و این هدف از رسیدن به یک نتیجه واحد در هر انتخاباتی مهم‌تر است.

پناهیان خاطر نشان کرد: نکتۀ مهم، احساس تکلیف انقلابیون برای این جبهه است. حضور در این جبهه می‌تواند فضای سیاسی کشور را اعتلا ببخشد و زمینه‌های بروز ناهنجاری‌های سیاسی را محدود کند و خدمت به مردم را تسهیل نماید. این جبهه باید برای ورود نیروهای فعال به تشکیلات، در مراحل آغازین با سعۀ صدر برخورد کند  و ما نباید هدف این تشکیلات را تنها در عرصۀ امور سیاسی و انتخابات محدود کنیم، این تشکیلات می‌تواند اهداف فرهنگی و اجتماعی و معیشتی هم داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: این جبهه باید نحوۀ سازماندهی و سطح‌بندی نیروهای فعال را پیش‌بینی نماید و برای ورود به تشکیلات در مراحل آغازین با سعۀ صدر و سماحت عمل کند تا عموم نیروهای انقلابی این مجموعه را محل اظهار نظر و بیان دغدغه های خود بدانند. یکی از ضرورت‌ها به کار گرفتن ادبیات نو برای تبیین مواضع است، ما در زمانی به سر می‌بریم که ادبیات واقع‌بینانه حقانیت آرمانهای انقلاب را بهتر تبیین می‌کند. یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در چنین حرکتهایی وقت نگذاشتن نیروهاست، که امیدواریم در آینده شاهد احساس مسئولیت و وقت‌گذاری کافی از سوی همه عزیزان در این جبهه باشیم.

نظر شما