شناسهٔ خبر: 131524 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آنچه در فتنه سال ۸۸ اتفاق افتاد یک مدل داعشی داخلی بود

متکی وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه در فتنه سال ۸۸ اتفاق افتاد یک مدل داعشی داخلی بود که با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شد.

به گزارش «نماینده»، منوچهر متکی صبح امروز در مراسم باشکوه گرامیداشت حماسه ۹ دی در مصلای جمعه بوشهر با تقدیر از حضور مردم ولایت‌مدار بوشهر در این مراسم اظهار داشت: مردم در نهم دی از کیان نظام و واز ولایت فقیه دفاع کردند و فتنه‌گران را ناکام گذاشتند.

وی افزود: نهم دی یک روز تاریخی وماندگار در تاریخ ایران اسلامی است و بزرگداشت این روز امری لازم و ضروری است.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه ۹ دی به رمز و راز ماندگاری در تاریخ کشور تبدیل شد خاطر نشان کرد: بدون تردید روز ۹ دی یوم‌الفصل است و امروز شاهد هستیم که در سالروز بزرگداشت این حماسه، مردم ولایت‌مداری حضوری چشمگیر دارند.

متکی تصریح کرد: آنچه در فتنه سال ۸۸  اتفاق افتاد یک مدل داعشی داخلی بود که با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شد.

وی با بیان اینکه داعش ماموریت داشت به نام اسلام جنایت کند تاکید کرد: داعش بین‌المللی برای جهان اسلام یک طراحی حساب شده بود که آمریکا و اسرائیل سناریو آن را کشیدند و بعد از فتنه ٨٨ عملیاتی شد.

متکی بیان کرد: ۴۰ سال پیش مردم منطقه خاورمیانه، آمریکا را یک ارزش و الگو می دانستند اما الان آمریکا در نگاه مردم تنفر شده است.

این تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه داعش داخلی در فتنه ٨٨ فعالیت می‌کرد گفت: در فتنه ٨٨ دست‌های پشت پرده داخلی‌ها خیانت بزرگی کردند.

متکی افزود: در سال ٨٨ انتخابات پرشوری داشتیم که ایران می‌توانست به عنوان یک کارت برنده آنها را به چالش بکشد، اما فتنه‌گران بزرگ‌ترین ضربه را به مردم زدند و به مردم ظلم کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین با درود به مردم بوشهر بخاطر حضور حماسی در این مراسم گفت: مردم استان بوشهر همواره در صحنه هستند.

نصرالله شفیعی افزود: به یاد داریم که عده‌ای در برپا کردن فتنه تلاش کردند اما شما این فتنه راخنثی کردید.

بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت ۹ دی با حضور باشکوه مردم و مسئولان در شهرهای مختلف استان بوشهر برگزار شد.

در شهر بوشهر، جمع کثیری از مردم ولایت‌مدار در این مراسم حضوری باشکوه دارند.

در این آیین مستند انقلاب مخملی جورج سورس نیز به نمایش در/امد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

"مرگ بر منافق و فتنه گر"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "ما اهل کوفه نیستیم حسین تنها بماند"، "هیهات من الذله"، "ما انقلابی هستیم"، "ای لشکر صاحب زمان اماده باش اماده باش"، "ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم" و ... از جمله شعارهای مردم در این مراسم باشکوه بود.

نظر شما