شناسهٔ خبر: 131508 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرونده‌های فساد ۳.۵ سال است توسط دولت خاک می‌خورد

زاکانی// نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: سه سال و نیم است که پرونده‌های فساد خاک می‌خورد ولی دولت جوابگو نیست و در یک نمونه پتروشیمی باختر را نورچشمی‌ها با ۱۳۰ میلیارد تومان خریده‌اند.

به گزارش «نماینده» علیرضا زاکانی  در جمع طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در جلسه بصیرت انقلابی میثاق با ولایت، اظهار داشت: قریب یکسال و نیم است که مقام معظم رهبری یک فراخوان عمومی را زده‌اند و به دانش‌آموزان می‌گویند در میدان باشید و به روحانیون، دانشجویان و فضلا و در پایان به خبرگان رهبری می‌گویند که باید در طول سال در صحنه باشید، دقت و مطالبه‌گری کنید.

وی ادامه داد: وقتی این فراخوان را در می‌یابیم و آن را می‌فهمیم که بدانیم این یک ظرفیت بزرگ بوده که رهبری خلق کرده‌اند و یا ناظر بر یک تهدید بزرگ برای انقلاب است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مقام معظم رهبری آینده را بهتر از امروز توصیف کرده‌اند و فرموده‌اند ما ظرفیت‌های زیادی را در درون خود داریم که اگر آن‌ها را پیدا کنیم می‌توانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

اگر مسؤولی به خود اجازه می‌دهد و می‌گوید مجلس شهدا را باید برگزار نکنیم، چون از شهدای گمنام می‌ترسند و از یاد و خاطره شهدا در هراسند
زاکانی با اشاره به اینکه نظام، دولت، تمدن و جامعه اسلامی پنج مرحله انقلاب هستند، اذعان کرد: ۳۸ سال است که در مرحله دوم متوقف هستیم، از ابتدای انقلاب تاکنون یک گام بلند برداشته‌ایم و آن ۳۸ سال مقاومت و پایداری برای ارزش‌های انقلاب اسلامی در مقابل همه ناملایمات بوده است.

وی ادامه داد: این انقلاب تغییر جبهه‌بندی جهانی را به گونه‌ای قرار داد که این ایستادگی و مقاومت در سطح جهان اثرات خود را بگذارد؛ اما گام دوم تشکیل دولت و شکل‌گیری جامعه اسلامی و الگوسازی مادی و معنوی ایران اسلامی و شکل‌گیری تمدن اسلامی و فراهم کردن موجبات ظهور است.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب این گام را مدنظر دارند و ما باید خود را برای آن آماده کنیم زیرا این گام قابل قیاس با گام نخست نیست.

زاکانی ادامه داد: رهبر انقلاب به اوج سختی‌ها در دوران مقدس اشاره کرده‌اند و فرموده‌اند این سختی‌ها باید در هزاران کتاب نوشته شود که برای نسل امروز مشخص شود که در آن دوران چه اتفاقاتی افتاده است و باید بدانیم این انقلاب به طور حتم به پیروزی می‌رسد و جوانان نمی‌گذارند که بار انقلاب بر زمین بماند.

وی بیان کرد: ماحصل گام دوم شکل‌گیری، جامعه اسلامی و الگو است، زیرا جامعه امروز ما هر چند مردم و رهبر معظم انقلاب الگو و سرآمد هستند، اما با جایگاه برتر فاصله دارد که باید عطر عدالت و پیشرفت در تمام ابعاد دیده شود که متاسفانه در این زمینه فاصله زیادی داریم و جامعه ما یک جامعه آفت خورده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مسؤولی به خود اجازه می‌دهد و می‌گوید مجلس شهدا را باید برگزار نکنیم، چون از شهدای گمنام می‌ترسند و از یاد و خاطره شهدا می‌هراسند.

در این دولت سه سال و نیم است که پرونده‌های فساد خاک می‌خورد ولی دولت جوابگو نیست و در یک نمونه پتروشیمی باختر را نورچشمی‌ها با ۱۳۰ میلیارد تومان خریده‌اند که تنها خط لوله آن ۷ هزار میلیارد تومان است و این پول بیت‌المال بوده که هزینه شده است و دولت باید پاسخ‌گو باشد
زاکانی گفت: وقتی نااهلان بر کرسی‌های مملکت تکیه می‌زنند این پیام‌های تند و زشت در تریبون‌ها و رسانه‌ها منعکس می‌شود.

وی بیان کرد: وضع جامعه ما درخور شأن نظام اسلامی نیست، فسادهایی که در جامعه ما اتفاق می‌افتد که اعداد و ارقام وحشتناکی است، همچنین طی سال‌های خیلی گذشته توسط مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از این فسادها هشدار داده شده بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این دولت سه سال و نیم است که پرونده‌های فساد خاک می‌خورد ولی دولت جوابگو نیست و در یک نمونه پتروشیمی باختر را نورچشمی‌ها با ۱۳۰ میلیارد تومان خریده‌اند که تنها خط لوله آن ۷ هزار میلیارد تومان است و این پول بیت‌المال بوده که هزینه شده است و دولت باید پاسخ‌گو باشد.

زاکانی خاطر نشان کرد: امروز وظیفه داریم برای گام دوم انقلاب اسلامی خود را آماده کنیم و نیازمند به یک جبهه واحد و فراهم کردن ظرفیت‌های خود در این جبهه واحد هستیم، امروز درگیر معنای اصلاح و اصول‌گرایی و جبهه‌های چپ و راست کفاف ساماندهی این جبهه را نمی‌کند، بلکه ضرورت دارد که انقلابیون دست به دست هم دهند و وارد صحنه شده و در مقابل غیر انقلابیون ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: شرایط کشور ما به سمتی می‌رود که ماحصل این شرایط خلق ظرفیتی است که قدرت سیاسی کشور و حاکمیت اقتصاد را به دست نورچشمی‌ها بدهد، در این دولت سپردن قدرت به دست نورچشمی‌ها فوق‌العاده بالا رفته است.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: نود درصد ثروت جامعه در دست ۵ درصد افراد جامعه قرار دارد، در این دولت دوستانشان در گذشته به ستادهایشان کمک کرده‌اند با سود صفر درصد از بانک ملت وام گرفته‌اند و آن را وارد کشور کرده و در همان بانک دوباره با سود ۲۴ درصد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

زاکانی تصریح کرد: ما امروز با همچنین جامعه‌ای روبه‌رو هستیم، یک عده بسیج شده‌اند که خوبی‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های فوق‌العاده و خیرات فراوانی که در جامعه وجود دارد را غارت کنند که در مقابل این غارت‌گران باید ایستادگی کنیم، ما نیازمند انسجام هستیم و تنها انسجام کفایت نمی‌کند، در جبهه انقلاب با هوشمندی حداقل باید ۱۴ گام برداریم.

وی توضیح داد: نخستین قدم این است که خواص انقلابی را که نفوذ اجتماعی دارند، به یک شناخت مشترک از شرایط کشور و تغییر مناسب برای امروز برسند.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: گام دوم این است که این تغییر را از خودشان آغاز کنند، چون جامعه امیدوار می‌شود که این افراد خواستار تغییر هستند نه مدافع وضع موجود.

نیازمند سرمایه اجتماعی انقلاب هستیم و نیازمند این بوده که در ساحت انقلاب اسلامی چهره خدوم و نوکران مردم به دید مردم بیایند، نیروهای انقلابی باید نوکری مردم را بکنند
 

زاکانی نکته سوم را مدیریت افکار عمومی خواند و گفت: نکته چهارم بهره‌مندی از ظرفیت‌های رقیب است و نکته پنجم نیازمند یک فکر پیشرو و اثرگذار هستیم که در اثر آن جوانان انقلابی در صحنه حاضر شده و برای انقلاب اسلامی هزینه بدهند.

وی گفت: نکته ششم این است که نیازمند یک نهضت روشنگری هستیم و باید بستری را فراهم کنیم که این نهضت روشنگری به بدنه جامعه برسد.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته هفتم بحث حضور در یک زیست بوم جدید به نام فضای مجازی و حضور آگاهانه و اثربخش در این فضاست. متأسفانه دیگران سازماندهی و برنامه خود را در این فضا عملیاتی می‌کنند ولی از نیروهای انقلابی در این فضا خبری نیست، نیازمند سرمایه اجتماعی انقلاب هستیم و نیازمند این هستیم که در ساحت انقلاب اسلامی چهره خدوم و نوکران مردم به دید مردم بیایند، نیروهای انقلابی باید نوکری مردم را بکنند.

زاکانی افزود: سه نوع دوقطبی وجود دارد، یک نوع آن مردم را در مقابل مردم قراردادن است که باید روی این امر خط قرمز بکشیم مانند فتنه ۸۸ که بزرگترین تهدید به انقلاب اسلامی بود جون آبروی نظام را از بین بردند، قانون‌ها را شکستند و می‌خواستند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند و آن قدر خطر بالا بود که انقلاب را تا لب پرتگاه برد اما به مدد الهی و حضور مردم در صحنه عیان شد و سیاهی‌ها شسته شد.

وی گفت: یک نوع دوقطبی، دوقطبی مذموم است، همان دوقطبی‌ای که رهبر به رئیس جمهور گذشته گفتند که وارد صحنه انتخابات نشوید.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک نوع دوقطبی مطلوب داریم که مردم را در مقابل بدی‌هایی مانند حقوق‌های نجومی ترغیب کنیم تا این سیاهی‌ها را کنار بزنند و نیازمند این هستیم که سیاهی‌هایی که بر دامن انقلاب نشسته با پرچمداری ولی‌فقیه و با استفاده از پتانسیل‌ها از بین ببریم.

زاکانی با طرح این سؤال که دولت با محرمانه خواندن خود و اقدامتش چه را می‌خواهد انجام دهد، یادآور شد: در این دولت چند برابر فساد مانند بابک زنجانی دولت گذشته وجود دارد.

اگر امروز در این کشور امنیت داریم به دلیل این است که انقلاب صادر شده اما متأسفانه مسؤولان کشور یا نمی‌خواهند و یا گوش شنوا ندارند که انقلاب صادر شده است
 

وی با بیان اینکه انقلاب را انقلابیون صادر کرده‌اند، افزود: دولت باید کالا صادر کند و اگر به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی‌کند نباید به انقلابیون خرده بگیرد.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز در این کشور امنیت داریم به دلیل این است که انقلاب صادر شده اما متأسفانه مسؤولان کشور یا نمی‌خواهند و یا گوش شنوا ندارند که انقلاب صادر شده است.

زاکانی اضافه کرد: دولتمردان باید در مقابل وعده‌هایی که به مردم می‌دهند پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه قاعده APS را دولتمردان گذاشتند و وقتی اعتراض کردیم که چرا قرارداد ۱۰۰ صفحه‌ای به ۱۳ صفحه تبدیل شده و در هیأت دولت به تصویب رسیده می‌گویند محرمانه است، گفت: قرارداد خام نباید محرمانه باشد و باید بگوییم چه قسمی خورده‌اند که اموال این ملت را غارت کنند.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ملت اگر نسبت به نفت و گاز خود که به عنوان سرمایه اصلی مطرح است اراده‌ای نداشته باشد آیا در آینده می‌تواند قدرتمند بوده و ادامه مسیر انقلاب را بدون ذلت طی کند بنابراین باید فضا به سمتی برده شود که مردم هوشیار باشند.

زاکانی با بیان اینکه ما نیازمند یک هویت هستیم، افزود: هویتی که مردم صداقت، کارآمدی و خدمت ببینند، همچنین در گام‌های بعدی ما نیازمند کادر و نیازمند برنامه هستیم.

نماینده اسبق مردم تهران در دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان‌های توانمند و انقلابی زیادی در جامعه داریم، تصریح کرد: این افراد نیازمند حرکت دقیق و هوشمند برای رقابت در تمام سطوح زندگی با دشمنان هستند.

زاکانی خاطرنشان کرد: سراسر زندگی ما رقابت بوده و شرایط کنونی جامعه شرایط سختی است.

نظر شما