شناسهٔ خبر: 131481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی

شهرک سازی بیت المقدس شهرداری بیت المقدس اشغالی قصد دارد درباره ساخت صدها واحد مسکونی جدید در اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ میلادی تصمیم‌گیری کند.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، شهرداری بیت المقدس اشغالی در حالی قصد دارد امروز چهارشنبه درباره احداث صدها واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ میلادی تصمیم گیری کند که شورای امنیت سازمان ملل به تازگی قطعنامه ای را در مخالفت و محکومیت شهرک سازی اسرائیل تصویب کرده است.

این اقدام تل آویو بار دیگر با مخالفت آمریکا روبرو شده و مقام‌های واشنگتن هشدار داده است که ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی می تواند روند مذاکرات سازش خاورمیانه را به خطر بیندازد.

رژیم صهیونیستی همچنان در حال واکنش نشان دادن به قطعنامه ضد اسرائیلی روز جمعه شورای امنیت است. مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد: نسبت به گزارش های رسانه ای درباره تصمیم تل آویو برای ساخت شهرک های بیشتر مطلع هستم.

وی در ادامه تصریح کرد: تونر گفت: واشنگتن هرگونه همدستی در اقدام اخیر شورای امنیت برای تصویب قطعنامه علیه شهرک سازی را تکذیب می‌کند.

وی با دفاع از رای ممتنع دولت آمریکا به این قطعنامه ضد صهیونیستی در شورای امنیت، گفت: آمریکا با این کار می خواست پیامی روشن درمورد نگرانی های خود برسر فعالیت های شهرک سازی اسرائیل ارسال کند.

اسرائیل تصمیم آمریکا برای دادن رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت را "شرم آور" توصیف کرده است. جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز قصد دارد امروز درباره روند سازش خاورمیانه سخنرانی کند.

شهرداری بیت المقدس اشغالی در نظر دارد درباره ساخت ۳۹۰ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی تصمیم گیری کند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اعلام کرد که اسرائیل در سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون مجوز ساخت ۱۵۰۶ واحد مسکونی جدید در شرق بیت االمقدس را صادر کرده است، در حالی که این رقم سال گذشته به ۳۹۵ واحد رسیده بود.

بیش از ۵۰۰ هزار صهیونیست در شهرک های شرق بیت المقدس و کرانه باختری زندگی می کنند، مناطقی که توسط اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ میلادی اشغال شده است.

نظر شما