شناسهٔ خبر: 131464 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روایت ولایتی از "پشت‌پرده" و "هسته مرکزی" داعش

ولایتی/2 مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با بیان اینکه داعش ترکیبی از بعثی‌های زمان صدام است، گفت: بعثی‌ها هسته مرکزی داعش را تشکیل می‌دهند و ابوبکر البغدادی جزو عناصر مهم و تاثیرگذار حزب بعث بود که ادعا کرد خلیفه است.

به گزارش «نماینده»  علی‌اکبر ولایتی در نشست «راهکارهای تعامل حرم مطهر رضوی با فعالان فرهنگی بین‌الملل» که در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: منحرفان و افراطیون سعی کردند به بدترین شکل ممکن چهره اسلام را خدشه‌دار و آن را دین متوحش معرفی کنند. در حال حاضر به جز ایران، دیگر کشورهای اسلامی دچار قحطی رجال و ناامنی شده‌اند و هیچ کشوری به جز ایران پایگاه امن برای اسلام و مدافع این دین نیست.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل ادامه داد: در هیچ کجای جهان اسلام مرکزیتی برای پناه مسلمانان شیعه و سنی به جز مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) وجود ندارد و اکنون این آمادگی و ظرفیت برای تبدیل حرم مطهر رضوی به مرکز اسلامی در جهان دیده می­‌شود. حضور حضرت رضا(ع) در خراسان برکات بسیاری به‌همراه داشته و باید یک دایرةالمعارف درباره نقش آن حضرت در ابعاد مختلف تهیه شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) اسلام را از شر ملحدان، شکاکان و پیروان فلسفه یونان و سایر فلاسفه نجات دادند، سبب تحکیم وحدت بین مسلمین شدند و تشیع را در مسیر اصلی خود به جریان انداختند و بعد از شهادت آن حضرت نیز مرقد مطهرشان تاکنون منشاء برکات بسیار برای امت مسلمان بوده است.

وی تصریح کرد: امید همه مسلمانان جهان به ایران است و برکت این کشور نیز نشأت گرفته از معنویت مضجع شریف ثامن‌الحجج(ع) است که اسلام را از شرک، شک و انحراف نجات دادند و اهل‌سنت و اهل تشیع را به هم نزدیک کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از همان ابتدای مهاجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو وجود آن حضرت سبب خیر و برکت بوده و با وجود اجبار مامون به حضور آن حضرت در خراسان، مرو به مرکز بزرگ ارتباطات اسلامی در آن زمان تبدیل شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل اظهار داشت: ‌امام رضا(ع) در مرو یک حوزه علمیه ایجاد کردند که به گفته مورخان نزدیک به ۴ هزار نفر در این حوزه تربیت یافتند، اما مأمون وقتی اقبال مردم به حضور در حوزه علمیه را مشاهده کرد، حوزه را تعطیل کرد.

ولایتی ادامه داد: ‌امام رضا(ع) وکلایی را تعیین و به‌عنوان نماینده خود برای تبلیغ اسلام صحیح و خنثی‌کردن انحرافاتی که امویان و عباسیان در این دین ایجاد کرده بودند، به نواحی مختلف اعزام کرد. دلایل تاریخی بسیار وجود دارد که نشان می‌دهد مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) مورد تکریم شیعه و سنی بوده و حضور آن حضرت سبب برچیده‌شدن فرقه‌های اسماعیلیه و زیدیه و یکپارچگی تشیع و گرایش مردم به شیعه اثنی عشری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با بیان اینکه داعش ترکیبی از بعثی‌های زمان صدام است، افزود: اینان همان کسانی  هستند که مرحوم آیت‌الله حکیم بر کمونیست‌بودن آنان فتوا داد، چراکه بعثی‌ها، خدا، معنویت و ماوراء الطبیعه را قبول ندارند و کافرند. بعثی‌ها هسته مرکزی داعش را تشکیل می‌دهند و ابوبکر البغدادی جزو عناصر مهم و تاثیرگذار حزب بعث بود که ادعا کرد خلیفه است.

ولایتی افزود: رسانه‌های غربی نیز شیپور شیطان هستند که با نشان‌دادن تصاویری از سر بریدن افراد بی‌سلاح و بی‌گناه توسط داعش، این گروه را به‌عنوان حکومت اسلامی معرفی کرده و این‌گونه اسلام را برای دیگران تبیین می‌کنند.

وی اظهار داشت: کلینتون که در دوره اول ریاست‌جمهوری اوباما، وزیر امور خارجه آمریکا بود در کتاب خاطراتش اعتراف کرده که آنان داعش را به‌وجود آورده و سبب ایجاد ناامنی در جهان اسلام شدند. امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها مانند اژدهای هفت سر از هر طرف سربرآورده‌اند تا اسلام و مسلمانان را از بین ببرند و فقط مسلمانان هستند که با کفر و نفاق به مبارزه برخاسته‌اند و گرنه مذهبیون یا اماکن مذهبی غربی مانند واتیکان تاکنون هیچ نقشی در برابر کفر ایفا نکرده‌اند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: پاپ، جز اینکه یکشنبه‌ها به کلیسا بیاید و توصیه کند، کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد، چراکه آن چنان آبروی معنویت در اروپا رفته و الحاد در حال ترویج است که پاپ جرأت حرف‌زدن ندارد.

منبع آستان نیوز

نظر شما