شناسهٔ خبر: 131351 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تناقض‌گویی برخی دولتی‌ها در مبارزه با قاچاق

قاچاق43 دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عدم تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۴ ماده ۱۸ و دیگر مواد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشان دهنده عدم اراده دولت در مبارزه با قاچاق است.

به گزارش «نماینده»، سیدحسن حسینی در پاسخ به این پرسش که چرا تبصره ۴ ماده ۱۸ به عنوان یکی از مهمترین تبصره‌های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از یکسال در هیئت وزیران معطل است، گفت: اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای دولت اولویت داشت، آیین نامه اجرایی این تبصره را در زمان قانونی خود تصویب و اجرایی می‌کرد.

وی افزود: این تعلل و تاخیر دولت در تدوین آیین‌نامه اجرایی نشان دهنده آن است که دولت اراده‌ای برای مبارزه همه‌جانبه با قاچاق ندارد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تناقض‌گویی دولت در مورد مبارزه با قاچاق کالا کاملا آشکار است، خاطرنشان کرد: در بحث مناطق آزاد که مبادی اصلی ورودی قاچاق است، این ابهام و تناقض‌گویی از سوی دولت قابل رویت و رصد است.

حسینی با اشاره به تصویب اخیر طرح تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا در کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: به دلیل روند کند مبارزه با قاچاق کالا از سوی دولت، طرح تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا با امضای ۷ نماینده و مورد تایید قرار گرفتن از سوی کمیسیون اقتصادی، اعضای کمیته مشخص و این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد. زمان اجرای آن به نظر هیئت رئیسه بستگی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا جهت روشن کردن دلایل معطل گذاشتن تبصره ۴ ماده ۱۸ و بندهای دیگر این قانون از سوی هیئت وزیران است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در مبارزه با قاچاق کالا نگاهی ملی است، بیان کرد: قطعا قاچاق کالا و سودهای حاصل از آن استفاده شخصی را به دنبال دارد که در نتیجه سوءاستفاده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی را در پی خواهد داشت. مافیای اقتصادی در عدم تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی مواد قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص تبصره ۴ ماده ۱۸ نقش به سزایی دارند.

نظر شما