شناسهٔ خبر: 131317 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

سفر سرلشکر سلیمانی ارتباطی به قطعنامه ۲۲۳۱ و آمریکا ندارد

قاسم سلیمانی43 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر سردار قاسم سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل نیست.

به گزارش «نماینده» حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه سفر سردار سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است، اظهار کرد: این ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر سردار سلیمانی به سوریه بی اساس است و این سفر هیچ ارتباطی به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل ندارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مطابق مراوادات نظامی که با دولت رسمی و قانونی سوریه دارد در ارائه کمکهای مستشاری به این کشور اقدام می کند و سفر سردار سلیمانی نیز در این چارچوب صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: روابط میان ایران و سوریه و حضور نیروهای نظامی کشورمان و ارائه کمکهای مستشاری به این کشور بر اساس همکاری های ایران با دولت رسمی و قانونی سوریه صورت گرفته است ازاین رو این موضوع به هیچ کشوری از جمله آمریکا ارتباط ندارد.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه ادعاهای آمریکایی ها بی اساس و بی پایه است گفت: من فکر می کنم که این نوع اظهار نظرها از عصانیت غربی ها به خاطر آزادی حلب نشات می گیرد.

وی تصریح کرد: غربی ها و در راس آمریکا به شدت نسبت به شکست در حلب عصبانی هستند از این نمی دانند چکار کنند و تقصیر را بر گردن چه کسی بیاندازند.

وی خاطر نشان کرد: آنها با طرح این گونه اظهار نظرها و احضار سفرای ایران در صددند که شوک بعد از آزادی حلب را به گونه ای جبران کنند.

نظر شما