شناسهٔ خبر: 131311 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بدهی ۱۲۰ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی به دولت طی ۵ سال پرداخت شود

علی لاریجانی.jpg رئیس مجلس با اشاره به بدهی ۱۲۰ هزار میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی به دولت، گفت: صد در صد موافقم این بدهی طی ۵ سال به دولت پرداخت شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان و در جریان بررسی ماده ۱۳ لایحه برنامه ششم توسعه در تذکری شفاهی اظهار داشت: بنده هر چقدر ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی مجلس را خواندم، ندیدم که رئیس مجلس بتواند بر اساس آن بعضی نکات را در ماده ۱۳ لایحه برنامه حذف کند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی خود صاحب شرکت پالایش نفت است، گفت: از این رو در کمیسیون تلفیق این عبارت را به فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در ماده ۱۳ تغییر دادیم.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق درباره همه کارگران بازنشسته به جز بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر حاجی‌دلیگانی توضیح داد: تأدیه بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی به دولت پیشنهاد بنده به کمیسیون تلفیق بود، چرا که وقتی دولت ۱۲۰ هزار میلیارد بدهی دارد، نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد و باید منابعی را برای تأمین آن در نظر بگیریم.

رئیس مجلس همچنین گفت: صد در صد موافقم که بدهی سازمان تأمین اجتماعی به دولت در عرض ۵ سال پرداخت شود و دولت در مسیری قرار گیرد که این اتفاق رخ دهد.

نظر شما