شناسهٔ خبر: 131279 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مرحوم پرورش در شکل‌گیری نظام اسلامی و کادرسازی انقلاب تاثیر زیادی داشت

رحیم صفوی/2 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مرحوم پرورش، با اخلاق و رفتار خود تأثیر زیادی در جامعه داشت و توانست درباره یکی از نواقص اصلی جامعه یعنی فقدان کادرسازی کارهای فراوانی انجام دهد.

به گزارش «نماینده»، سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در سومین سالگرد مرحوم پرورش که در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: محروم پرورش، یک انسان مطلوب و از نظر مبانی نظری و اعتقادی، شخصی والا بود.

وی ادامه داد: زمانی که در یک کشور بخواهند یک نظام سیاسی جدید را برنامه‌ریزی کنند، به این معنی که اساس یک حکومت جدید مانند جمهوری اسلامی را تاسیس کند، اندیشه، نقش مهمی را ایفا می‌کند، در تنظیم روابط سه قوه و یا در بحث جنگ، یک اندیشه جامع برای مدیریت نیاز است که به حق، مرحوم پرورش این اندیشه را داشت و همچنین در تدوین قوانین در ابتدای انقلاب و شکل‌گیری نظام اسلامی نیز نقش فراوانی ایفا کرد.

صفوی تصریح کرد: برای تشکیل یک حکومت باید اندیشه و تفکر سیاسی عمیقی وجود داشته باشد که این مهم فقط در انسان‌های خداشناس وجود دارد که مرحوم پرورش نیز این گونه بود، مرحوم پرورش، با اخلاق و رفتار خود تأثیر زیادی در جامعه داشت و توانست درباره یکی از نواقص اصلی جامعه که از زمان آغاز انقلاب وجود داشت که همان فقدان کادرسازی در کشور بود، کارهای فراوانی انجام دهد.

نظر شما