شناسهٔ خبر: 131243 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حضور ۱۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم در قرارگاه خاتم نشان از کارآمدی این قرارگاه دارد

علی لاریجانی/2 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور ۱۶۰ هزار نفر نیرو به صورت مستقیم در قرارگاه سازندگی نشان از کارآمدی این قرارگاه دارد.

به گزارش «نماینده» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز پس از حضور از نمایشگاه دستاوردهای سپاه در عرصه سازندگی در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: بنده از گذشته با قرارگاه سازندگی سپاه آشنا بودم و اکنون این قرارگاه یک مجموعه به هم متصلی است که همه فعالیت‌های آن را ارائه می‌کنند که بسیار جذاب و ارزشمند است.

وی افزود: از زمانی که قرارگاه سازندگی سپاه آغاز به کار کرد بیش از ۲۷ سال می‌گذرد که رشد بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشتند که معمولا کشور با سختی این کارها را انجام می‌داد این قرارگاه ورود کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قرارگاه با همان روحیه جهادی کار کرد و پروژه‌های سنگینی را به عهده گرفتند که این پروژه‌ها در عرصه‌های سدسازی، راه‌سازی و تونل‌های زیادی که با مشقت ساخته می‌شدند و همچنین روی پروژه‌های دیگری که در کشور مطرح بود کارهای ارزشمندی انجام دادند و من فکر می‌کنم یک نمونه از روش‌هایی است که نیروهای مسلح در زمان صلح طبق قانون اساسی به آبادانی کشور کمک می‌کنند.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: سپاه این الگو را برگزید و در آن هم خوب و موفق بود من از آقای عبداللهی پرسیدم که چند نفر در قرارگاه سازندگی در همه پروژه‌ها کار می‌کنند که وی گفت: ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم در پروژه‌های مختلف در این قرارگاه مشغول کار هستند لذا این حجم نیرویی که مشغول کار شدند و کارهای ارزشمندی را به ویژه در پروژه‌هایی که در مناطق ۷ انجام می‌شوند و هر شرکتی هم این کارها را انجام نمی‌دهد رشد آن از نظر کاری زمان و شرایط سختی را می‌طلبد که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک کار دیگری خوبی که این قرارگاه در مسیر تحول خود همیشه مدنظر داشت این بود که از امکانات موجود کشور حداکثر استفاده را کرده و این روش بسیار خوبی است یعنی این قرارگاه رقیب شرکت‌های خصوصی نیست بلکه کمک‌ کننده این شرکت‌ها است و از حضور شرکت‌ها در پروژه‌های مختلف استفاده می‌کند و در بخش‌های مختلف به کار می‌گیرد. این روش کارآمدی سپاه را در زمینه‌های ساخت و ساز هم افزایش می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فکر می‌کنم در بخش عمران کشور ظرفیت بیشتری این قرارگاه دارد و باید تمهید مقدمات کرد تا این نیروی بالقوه بتواند در آبادانی کشور تاثیر بیشتری داشته باشد.

«اکنون شرایط کشور از نظر روابط درونی و امکان سرمایه‌گذاری رو به بهبود است که این قرارگاه می‌تواند با این شرایط ظرفیت‌های جدید را خلق کند ما هم در مجلس این توجه را خواهیم داشت که حمایت‌های بیشتری از قرارگاه صورت بگیرد تا در آبادانی کشور موثر باشند.»

رئیس قوه مقننه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس با تعدد پروژه‌های این قرارگاه موافق است یا خیر گفت: شرایط قرارگاه باید مورد توجه قرار بگیرد. قسمت زیادی از ظرفیت قرارگاه به سمت پروژه‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: شاید برای این قرارگاه هم بهتر باشد پروژه‌های بزرگ را بگیرد و خود تقسیم کند ولی برخی مواردی که من اکنون در نمایشگاه دیدم نشان می‌دهد که این قرارگاه در مسائل خرد هم می‌تواند کار کند و لزومی ندارد همه حیثیت اجرایی خود را در این بخش بگذارد به عنوان مثال در زمینه کشاورزی این قرارگاه ورود کرده و در شرایط سخت پروژه‌های کشاورزی را انجام داده ولی پروژه‌های در بخش تکنولوژی برخی کارآمدی ها را از خود نشان داده و برخی قطعات را ساخته که آنها پروژه‌های بزرگ نیست ولی مطالعات خوبی در این زمینه صورت گرفته که می تواند ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند.

لاریجانی همچنین یادآور شد: بستگی دارد شاید ثقل کار قرارگاه پروژه‌های بزرگ است ولی بخش‌های دیگر را هم که می‌تواند انجام دهد.

نظر شما