شناسهٔ خبر: 131225 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس هیأت مدیره تأمین اجتماعی استعفا داد

سازمان تامین اجتماعی 43 عباس کبریایی‌زاده رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به دلیل مشغول بودن در یک شرکت دانش‌بنیان و پس از هشت ماه که از درخواست استعفایش می‌گذشت، از سمت خود در تأمین اجتماعی کناره‌گیری کرد.

به گزارش «نماینده» عباس کبریایی‌زاده رئیس سابق هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی درباره علت کناره‌گیری از مسئولیت خود اظهار داشت: بنده هشت ماه گذشته درخواست استعفایم را به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده بودم و وزیر به تازگی با این درخواست موافقت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده مؤسس و رئیس هیأت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان هستم، باید حتماً و از سوی دیگر رئیس هیأت مدیره و تأمین اجتماعی نیز بوده‌ام، چون دو شغله محسوب می‌شدم، باید یکی از سمت‌های خود را انتخاب می‌کردم و بنده با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتم از ریاست هیأت مدیره تأمین اجتماعی کناره‌گیری کنم.

کبریایی‌زاده گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استعفای بنده مخالفت می‌کردند، ولی از سوی دیگر با توجه به اجرای قانون باید بنده یکی از سمت‌ها را انتخاب می‌کردم.

پیش از این، ‌ فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور نیز در نامه‌ای به کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که در بحث اشتغال توأم با تصدی ریاست هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی (نهاد عمومی غیردولتی) و هیأت مدیره شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان، علی‌رغم وجود شبهه موضوعی که تخلف احتمالی وی را توجیه می‌کند، من‌باب احتیاط در رعایت دقیق قوانین و مقررات، ایجاب می‌کند که وی (عباس کبریایی‌زاده) یا از عضویت هیأت مدیره آن شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان خارج شود و یا از ریاست هیأت مدیره تأمین اجتماعی استعفا کند.

در هیأت مدیره تأمین اجتماعی افراد دیگری چون محسن سرخو حضور دارند که علی‌رغم عضویت در هیأت مدیره تأمین اجتماعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز هستند که به نظر می‌رسد برای ارائه خدمات بهتر به جامعه بیمه‌شدگان که ۴۲ میلیون نفر هستند، باید یکی از سمت‌های خود را برای ارائه خدمت انتخاب کنند.

نظر شما