شناسهٔ خبر: 131181 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: سفیر کرمان

در حاشیه  نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رییس سازمان امورمالیاتی کشور؛

واکنش تند محمدمهدی زاهدی به افزایش ۳۱ درصدی سهم مالیاتی استان

محمدمهدی زاهدی/2 افزایش ۳۱ درصدی سهم مالیاتی استان کرمان در بودجه ۹۶ واکنش تند محمدمهدی زاهدی را به همراه داشت که زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس به نشانه اعتراض به این افزایش سهم مالیات جلسه را ترک کرد.

به گزارش «نماینده» در جلسه ی مجمع نمایندگان استان کرمان با تقوی رئیس سازمان امورمالیاتی کشور با موضوع بررسی مشکل مالیات استان، انتظار می رفت مسئولان سازمان امورمالیاتی با پیشنهاداتی در زمینه ی کاهش سهم مالیات استان کرمان در بودجه ۹۶ حضوریابند، حواشی و اتفاقات مهمی از جمله اعتراض تند محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به تصمیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان امورمالیاتی وترک جلسه ازسوی وی را به همراه داشت.


زاهدی:کاهش نیافتن سهم مالیات استان، بازار کسب وکار در استان را تعطیل و معیشت مردم را نابود می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجرت بسیاری از پزشکان و متخصصان، سرمایه گذاران و تولید کنندگان کرمانی خارج از استان یا کشور به دلیل بالا بودن سهم مالیاتی استان کرمان و تشدید بیکاری، فقر، اعتیاد طلاق و برخی آسیب های اجتماعی دراستان گفت: عدم کاهش درصد مالیات استان کرمان، واحدهای صنعتی، تولیدی، صنفی و بازار استان کرمان را به نابودی می‌کشاند.


محمدمهدی زاهدی با اشاره به نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس سازمان مالیاتی کشور اظهارداشت: دراین جلسه اعتراض خود ر انسبت به افزایش سهم ۳۱ درصدی مالیات کرمان در سال ۹۶ اعلام داشتم و به مسئولان امور مالیاتی کشور هشدار دادم که اگر کاهش درصد مالیات اتفاق نیفتد از تمام ابزار و اختیارات قانونی برای احقاق حقوق مردم استان استفاده خواهم کرد.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در توضیح علت اعتراض وترک جلسه مذکور عنوان داشت : در کنار خشکسالی و بحران کم آبی چندین ساله در استان شاهدیم که بدلیل عوامل متعدد از جمله سیاستهای اشتباه دولتمردان در حوزه اقتصادی و عدم توجه به ظرفیت داخلی، وضعیت نابسامانی بر بازار کسب وکار در استان کرمان حاکم شده است.


بیکاری و معضلات بعدی آن ازقبیل فقر وطلاق وفروپاشی خانواده ها، واعتیاد ونظایر آن به مصیبتی بزرگ برای مردم استان تبدیل شده که اگر این وضعیت بهبود نیابد، در آینده نزدیک شاهد مهاجرت شدید مردم از کرمان و پدید آمدن مشکلات و خسارتهای جبران نا پذیری خواهیم بود.


زاهدی تشریح کرد که که در سه سال اخیر مدام پیرامون این موضوع تذکرات لازم را به کررات به مسئولان امر یادآور شده ایم که در شرایط رکود، باید کاهش مالیات ها بعنوان یکی ازعوامل رونق تولید وکسب وکار مدنظر باشد. ولی امروز شاهدیم در استان ما این رقم افزایش بسیار صعودی داشته است.


وی با اشاره تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد افزود: اکنون بایستی مجمع نمایندگان استان نیز با سرعت و با جدیت هرچه تمام تر موضوع عادلانه نمودن سهم مالیات استان کرمان را پیگیری نماید چراکه اصناف، بازاریان، تولیدکنندگان و صنعت گران کرمان توان تحمل فشار بیش از این دا ندارند و نگران این اوضاع هستند و قطعا کسب وکار و معیشت مردم با چنین تصمیمات نادرستی آسیب جدی خواهد دید.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خواستار تجدید نظر مسئولین برنامه وبودجه و وزارت اقتصاد و دارایی در این موضوع هستیم اعلام داشت متعاقب جلسه ی مذکور و به دلیل حساسیت موضوع مقرر شده مسئولین سازمان امورمالیاتی ظرف هفته ی آینده به استان کرمان سفرنموده و از نزدیک درجریان مشکلات واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی م معدنی استان قرارگیرند.

نظر شما