شناسهٔ خبر: 131180 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اقتصاد مقاومتی باید درون زا و برونگرا باشد/ جنس آمریکایی را اگر مفت هم دادند وارد کشور نکنیم

لباس نماینده ادوار مجلس، گفت: باید مردم کشور را به لحاظ فرهنگی مقاوم بار بیاوریم و جنس آمریکایی را اگر مفت هم دادند، نخریم و استفاده نکنیم و مقامات دولتی هم نباید اجازه واردات اجناس آمریکایی را بدهند.

به گزارش «نماینده»، منصور حقیقت پور؛ نماینده ادوار مجلس در خصوص ورود کالاهای آمریکایی به ایران علیرغم نقض تعهدات در برجام، گفت:  آمریکا با تمدید تحریم ها پشت پا به آبرو، حیثیت بین المللی خود زد، مثل دیوانه ای که خود را به در و دیوار می کوبد.  
وی ادامه داد: احساس می کنم باید با این قضیه مقداری واقعی تر برخورد کنیم، اگر برندی در منطقه و جهان نمونه و بدیل ندارد، استفاده از ظرفیتهای فنی و تکنولوژیکی دنیا که برای ما حرام نیست، مثلا هواپیمای بوئینگ به عنوان یک برند عالی در دنیا مطرح است، که تکنولوژی ساخت آن را فعلا در کشور نداریم و باید تلاش کنیم در دراز مدت به آن برسیم.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه بعضی کالاها بدیل آن در داخل کشور وجود دارد و یا ممکن است نمونه آن را کشورهای همسایه و کشورهایی که در تحریم به کشور کمک کردند، وجود داشته باشد گفت: تهیه این اقلام از آمریکا جفا است.
وی تصریح کرد: آمریکا در حال حاضر خود وارد کننده خودرو از چین است، آیا درست است از آمریکا خودرو وارد کنیم، یک زمانی مجبور به وارد نمودن جرثقیل پیشرفته و مدرن از آمریکا هستیم که عیبی ندارد، اما در مورد واردات کالاهای پیش افتاده مصلحت نیست. حقیقت پور تاکید کرد: در کشور بهترین تولید شکلات را داریم، چه دلیل دارد با واردات مثلا شکلات، ذائقه خود را آمریکایی کنیم، که هزار نوع در شکلاتها دست کاری کرده اند، بعضا ملاحظه کردیم، مواد خوراکی درصدی الکل در آنها وجود دارد که با تمام آموزه های اسلامی کشور در تقابل است.
وی افزود: لذا باید فرق بگذاریم بین کالاهایی که نیازمندهای جدی به واردات آنها داریم با واردات برنج، سویا، ذرت، گندم، آدامس، پوشاک، نوشابه و کالاهای پیش افتاده که با واردات این نوع کالاها مخالفیم.
حقیقت پور خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در کشور پیروز و موفق باشیم، باید با این مسئله ریشه ای برخورد کنیم، اول انقلاب بحث مقاومت در مقابل آمریکا مطرح بود که جنس آمریکایی نخریم و نفروشیم و در حال حاضر هم باید، مقاومت فرهنگی ایجاد کنیم، همان کاری که گاندی در مقابل محصولات انگلیسی انجام داد و یک لنگ و دمپایی می پوشید و می گفت جنس هندی می پوشم و جنس انگلیسی استفاده نمی کنم.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه باید مردم کشور را به لحاظ فرهنگی مقاوم بار بیاوریم و افزود: جنس آمریکایی را اگر مفت هم دادند، نخریم و استفاده نکنیم و مقامات دولتی هم نباید اجازه واردات اجناس آمریکایی را بدهند، گندم کشور را صادر کنیم و گندم از آمریکا وارد کنیم، این کار اشتباهی است.
وی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی را باید درون زا کنیم و لازمه آن یک سری مولفه های داخلی است، وقتی خودمان با تکیه به توان داخلی می توانیم تولید کنیم و این باعث ایجاد فرصت اشتغال و گردش مالی می شود، چرا برویم جنس خارجی وارد کنیم.

منبع سایت نما

نظر شما