شناسهٔ خبر: 131129 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیانیه ۱۴۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره تنزل جایگاه آموزش عالی در بودجه سال آینده

مجلس نمایندگان مردم در خانه ملت در بیانیه ای به رئیس جمهور از وزارت علوم به دلیل تنزل جایگاه و عنوان مجتمع‌های آموزش عالی و دانشکده ها و دانشگاههای در لایحه بودجه ۹۶ انتقاد کردند.

به گزارش «نماینده»، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۱۴۶ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور درباره ردیف بودجه دانشگاه های مختلف کشور را قرائت کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

جناب آقای روحانی

رئیس جمهور محترم

سلام علیکم

احتراما ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون به استحضار می‌رساند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامی غیرمنطقی و غیرمعقول جایگاه و عنوان مجتمع‌های آموزش عالی و دانشکده ها و دانشگاههای شهرهای مختلف کشور را در لایحه بودجه سال ۹۶ تنزل داده که باعث بروز مشکلات اجتماعی و اعتراضات دانشجویان، اساتید و مردم گردیده است.

در صورتی که عناوین عمده دانشگاهها در لایحه و قانون بودجه سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ با همان عنوان اصلی و در ردیفهای بودجه‌ای و اعتبار دریافت کردند. نظر به اینکه داوطلبان و دانشجویان دانشگاهها به اعتبار و رتبه دانشگاهها انتخاب رشته و واحد دانشگاهی می‌کنند این اقدام باعث دلسردی و یاس و ناامیدی جامعه دانشگاهی شده است.

لذا از محضر حضرتعالی تقاضامندیم دستور فرمایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه نسبت به اصلاح و اعاده عنوان موسسات آموزش عالی و ایجاد ردیف در بودجه سال ۹۶ اقدام لازم را مبذول و نتیجه را به نمایندگان اعلام کنند.

نظر شما