شناسهٔ خبر: 131098 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

دبیر ستاد حقوق بشر:

تفکر سکولار- لیبرال که به رهبری آمریکا هدایت می‌شود، تحمیلگرا و زورگوست

جواد لاریجانی محمدجواد لاریجانی گفت: تفکر سکولار- لیبرال که توسط امپراتوری غرب به رهبری آمریکا هدایت می شود، تحمیلگرا و زورگوست.

به گزارش «نماینده» دکتر محمدجواد لاریجانی در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه قشم که باحضور  جمعی از مسئولان، دانشگاهیان و علمای حوزه این شهرستان برگزار شده بود انقلاب اسلامی ایران را حرکتی نو و بنیادی در ارائه یک مدل از حکومت برپایه عقلانیت اسلامی دانست و گفت یکی از برکات این انقلاب همین اقدام مدرن در ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه بوده است.  

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در این مراسم  با تبیین تفاوتهایی که در علم مدرن و معارف اسلامی دیده می شود، بحث وحدت حوزه ودانشگاه را یکی از ایده های پیشرو و موثر در تعالی و رشد علم در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت این  موضوع باطل کننده ادعاهای جریان سکولار ـ لیبرال است که سالها است سعی دارد اسلام را دینی مندرس و منزوی معرفی کند.  

رئیس دانشگاه دانش های بنیادی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ و نام بردن از آن به عنوان تجربه بزرگ ملت ایران گفت:  در این تجربه بنای یک نظام جامع مدنی سیاسی بر اساس اسلام در سرزمین ایران کلید خورد و جریان دیگری که همگام با انقلاب اسلامی ایران آغاز شد نهضت بیداری اسلامی بود که در کل امت اسلام در جریان است.

لاریجانی افزود:  زمان و فرصت بسیار طلایی است که دانشگاه و حوزه دست به دست هم بدهند وبه استحکام توسعه و غنای این دو جریان بکوشند.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین در این مراسم با اشاره به چالشهایی که نظام اسلامی با آن روبه رو است گفت:  تفکر سکولار- لیبرال که توسط امپراتوری غرب به رهبری آمریکا هدایت می شود، تحمیلگرا و زورگوست و آنها می گویند تنها روش و طرز تفکر و حکومت همین نظام سکولارـ لیبرال است و خطرات ان هم مانند خطرات مک کارتیسم قرن گذشته است که خطرات این، از آن هم فراتر است.

لاریجانی گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی و عناصر مبلغ لیبرالیسم - سکولار غرب تجربه جمهوری اسلامی را در مورد مناقشه مستمر و در سطوح مختلف قرار می دهند، گاهی می گویند اسلام دینی قدیمی است و توان حمایت از یک کشور مدرن را ندارد. زمان دیگر مدعی می شوند که احکام شرع خشن و مربوط به جامعه قبایل حجاز قدیم است و در زمان دیگر می گویند اسلام دین خوبی است اما برای سپهر خصوصی انسان و سپهر عمومی که شامل حکومت و دولت می باشد باید سکولار و جدا از دین باشد.

رئیس دانشگاه دانش های بنیادی گفت: البته ظهور جمهوری اسلامی بعد از سه دهه بعنوان پیشرفته ترین کشور غرب آسیا در میدان های علم، تکنولوژی و ساختار مدنی و همچنین تاثیری که ایران در شرایط منطقه دارد این مناقشات بی مبنا را کم ارزش کرده است. و حقیقت این است که اسلام دین سرزنده و جهان شمول است و جامعه حوزه خصوصی و عمومی زندگی بشر است.

لاریجانی در این مراسم تاکید کرد: حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم دهند و در مقابل مغالطه بزرگ زمان که مغالطه سکولار - لیبرال می باشد با بصیرت، ذهن جوانان و عموم مردم را در این زمینه روشن کنند. این یک فرصت تاریخی برای حوزه و دانشگاه جهت ایفای نقش مهم است.

نظر شما