شناسهٔ خبر: 131063 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

ذوالنور: اصولگرایان هوش سیاسی دارند اما ...

ذوالنور43 نماینده اصولگرای مجلس دهم معتقد است اصولگرایان گاهی آرمان‌گرایانه فکر می‌کنند که باعث ناکامی آنها شده است، مصداق آن هم انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ است.

 به گزارش «نماینده»، مجتبی ذوالنور، عضو فراکسیون ولائی مجلس با تاکید بر ضرورت رفع اختلافات بین اصولگرایان در آستانه انتخابات ٩٦به خبرنگار خبرآنلاین گفت: به تعداد آدم‌های روی زمین اختلاف نظر وجود دارد و این اختلاف نظر کاملا طبیعی است ولی در هر صورت باید برای اجماع اصولگرایان تلاش شود، اینکه تا چه اندازه مجموعه این تلاش ها در صحنه عمل خودش را نشان دهد بستگی به گروههای اصولگرا دارد.

وی با بیان اینکه در اصولگرایان هوش سیاسی وجود دارد اما اقدام هوشمندانه ضعیف است، اظهار داشت:اینکه در اصولگرایان اقدام هوشمندانه کمتر وجود دارد به دلایل نظرات متفاوت و متنوع است چراکه هر کدام از اصولگرایان ملاحظاتی را در نظر می گیرند و ممکن است هر کدام احساس کنند که نظراتشان درست است و هر کدام براساس راهکارهای که این نظرات دارند تصمیم می گیرند.

ذوالنور بیان کرد: اصولگرایان همانند یک طیف و تشکیلات یک دست سیاسی عمل نمی کنند چراکه جبهه اصولگرایان بسیار متنوع است و یک حالت دموکراتیک و آزادمنشی دراین جبهه وجود دارد، به همین دلیل در برخی جاها تفاوت نظر وجود دارد ولی بعضی از احزاب سیاسی که بسته و محدود هستند تابع یک سیاست واحد هستند و هر چه اتاق فرمان شان صادر کند را اجرا می کنند و روحیه دموکراتیک به گستردگی که در جریان اصولگرا وجود دارد در این جبهه ها نیست.

نماینده مردم قم در خانه ملت در مورد اینکه آیا این روحیه دموکراتیک است یا اختلاف گروه های اصولگرا گفت: تنوع نظر، آزادمنشی، حریت و استقلال قطعا برخی مسائل را نیز در پی دارد.

وی در مورد آسیب های این نوع استقلال طلبی در جریان اصولگرا گفت:ما گاهی آرمان گرایی را بدون در نظر گرفتن واقعیات مورد تاکید قرار می دهیم در حالی که رهبری بر دو عنصر آرمان گرایی و واقع نگری باهم تاکید دارند. اصولگرایان در برهه های از زمان آرمان گرایانه فکر کردند و واقع گرایانه عمل نکردند و نمونه آن انتخابات ریاست جمهوری ٩٢بود، به همین دلیل نیز موفق نبودند.

ذوالنور در مورد اینکه آیا این خطر همچنان جامعه اصولگرایی را تهدید نمی کند گفت:با توجه به اینکه تجربه و تاریخ درس های به ما می دهد که انسان از یک سوراخ دوبار گزیده نشود ما امیدواریم اصولگرایان در این دوره گزیده نشوند و درست عمل کنند.

نظر شما