شناسهٔ خبر: 131024 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشست فراکسیون مستقلان ولایی با حجتی

جعفرزاده43 نائب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به جلسه این فراکسیون با وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای حجتی در این جلسه بر مشکلات بیمه محصولات کشاورزی تأکید داشتند و اینکه به صلاح نیست صندوق بیمه خسارت مالی کشاورزی وارد بازار کار شود.

به گزارش «نماینده» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات هفتگی اعضای دولت و فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: در این جلسات نماینده‌ای از دولت ضمن تبیین مسائل به سوالات نمایندگان و ابهاماتی که مطرح می‌شود، پاسخ می‌دهد.

نائب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به جلسه امروز این فراکسیون با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در این جلسه وزیر کشاورزی بیان داشت طبق گزارش بانک مرکزی بیش از 35 درصد فضای کسب و کار کشور تحت تاثیر بخش کشاورزی است و در صورت استفاده بهینه از آب و خاک کشور، می توان در تولید ثروت اثرگذار بود.

وی با اشاره به سخنان حجتی درخصوص ظرفیت های مغفول در کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهی در قفس، اظهار داشت: ما شاهدیم کشور هلند در سال بیش از 80 میلیارد یورو از محل صادرات بخش کشاورزی درآمد کسب می‌کند که 5.5 میلیارد یورو از آن از پرورش و صادرات گل است که رتبه دوم را بعد از ایالات متحده در اختیار دارد.

ایمن‌آبادی با در ادامه خاطرنشان کرد: وزیر کشاورزی در جلسه با فراکسیون مستقلین ولایی بر این نکته تأکید کردند که مشکل در بخش عمران روستایی وجود ندارد، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید تولید در مناطق روستایی و  با استقرار جمعیت از منفعت اقتصادی برخوردار شود

نائب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی با بیان اینکه آقای حجتی بر این نکته تأکید داشتند که در بخش بیمه محصولات کشاورزی نیز مشکلات ساختاری وجود دارد، گفت: وی در همین خصوص گفت که به صلاح نیست صندوق بیمه خسارت مالی کشاورزی که از صندوق های حمایتی است وارد بازار کار شود و دولت باید با یارانه از این صندوق حمایت کند، خسارات در بخشی از کشاورزی که بیمه نیست، باید توسط وزارت کشور تامین و پرداخت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید حجتی مبنی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها گفت: در این جلسه وزیر کشاورزی بیان داشت که باید فاصله تولید تا مصرف کاهش یابد.

نظر شما