شناسهٔ خبر: 130986 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت اهتمامی به آموزش و پرورش ندارد

باقر عبادی/* عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص وجود معوقات و پرداخت نشدن سرانه به مدارس گفت: تا امروز در دولت اهتمامی نسبت به آموزش و پرورش ندیدیم.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «سرانه، معوقات فرهنگیان و حق التدریس معلمان مدتی است که پرداخت نشده است، آیا مجلس این موضوعات را پیگیری کرده است؟»، اظهار داشت: این موضوعات و معوقات را سازمان برنامه و بودجه که آقای نوبخت در آنجا مسئول هستند، دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز در دولت اهتمامی نسبت به آموزش و پرورش ندیدیم، خاطرنشان کرد: دولت بودجه کشور را توزیع می‌کند و اگر چیزی باقی ماند برای آموزش و پرورش می‌گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: این روش برخورد با آموزش و پرورش و سیستم آموزشی کشور که می‌تواند یک نسل را کاملا متحول کند، نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نارضایتی فرهنگیان، تصریح کرد: دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه آنقدر برای راه‌آهن و بزرگراه‌های شهر خودش اهتمام قائل است که اگر برای آموزش و پرورش اهتمام قائل بود الان دچار این چنین مشکلاتی نبودیم.

وی گفت: نمی‌دانم چرا این دولت با این شکل با آموزش و پرورش و با فرهنگیان رفتار می‌کند؛ حداقل فکر این را هم نمی‌کند که فردا به رأی همین فرهنگیان نیاز دارد، یعنی این چهار سال به گونه‌ای با آموزش و پرورش و فرهنگیان رفتار شده است که گویی فرهنگیان حق رأی ندارند.

نظر شما