شناسهٔ خبر: 130976 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

آیت الله جنتی در ششمین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

پیروزی باشکوه در حلب حاصل خونفشانی و استقامت جبهه مقاومت، مردم و ارتش سوریه بود

آیت الله جنتی ششمین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، صبح امروز به ریاست آیت الله جنتی در تهران برگزار شد.

به گزارش «نماینده»، ششمین جلسه هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، امروز - پنج شنبه - به ریاست آیت الله احمد جنتی و حضور سایر اعضا در تهران برگزار شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد مسعود نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، آزادسازی شهر حلب را به دولت و مردم سوریه تبریک گفت.

آیت الله جنتی اظهار امیدواری کرد: این پیروزی باشکوه که حاصل خونفشانی و صبر و استقامت جبهه مقاومت، مردم و ارتش سوریه و شکست و اضمحلال آمریکا و اسرائیل، کشورهای عربی حامی تروریست در منطقه و حامیان اروپایی آنان بود، الگوی مناسب و موفقی برای حشدالشعبی و ارتش و مردم عراق و سوریه برای آزادسازی موصل و سایر شهرهای اشغال شده عراق و سوریه باشد.

وی همچنین به اخلاق نیکوی پیامبر اسلام(ص) و مجاهدت های ایشان برای نشر و اعتلای اسلام ناب بر محور قرارگرفتن وحدت امت اسلام حول سیره رسول الله، ائمه معصومین علیهم السلام و قرآن کریم در جامعه اسلامی تأکید کرد و خواستار تبیین و شناساندن هرچه راه و روش معصومان علیهم السلام و آیات نورانی قرآن کریم در بین ملتهای مسلمان شد.

آیت الله جنتی همچنین بر وظایف مجلس خبرگان در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از این مجلس و تحقق مطالبه گری خبرگان رهبری از قوای سه گانه و سایر دستگاه های اجرایی نظام، تأکید کرد.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبرری به عنوان بازوان رهبری نظام و امنای امت، هرگاه شاهد خلاء یا مشکلی در اداره جامعه باشد، نمی تواند و نباید ساده از کنار مشکلات عبور کند و وظیفه دارد همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده اند با حفظ روحیه انقلابی مسائل را پیگیری کرده و تذکرات لازم را گوشزد کند.

در این جلسه، موضوع «استفساریه یکی از کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری از هیات رییسه» و بررسی «شاخص ها و راهکارهای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب از مجلس خبرگان» در دستور کار قرار گرفت که اعضا این مسائل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما