شناسهٔ خبر: 130962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

«ایسا» تأثیر منفی بر دامنه کاهش تحریم‌های هسته‌ای ایران ندارد

جان کری43 وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که قانون تمدید تحریم‌ های ایران هیچ تأثیری بر دامنه کاهش تحریم‌ های هسته‌ ای ایران ندارد.

به گزارش «نماینده»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پی تمدید و قانونی شدن تحریم های این کشور علیه ایران (ISA)، با صدور بیانیه ای تلاش کرد به توجیه تداوم بدعهدی های آمریکا در قبال توافق هسته ای ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیر ماه سال ۹۴) موسوم به «برجام» بپردازد.

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا در این باره آمده است: به همتای ایرانی خود گفته بودم که برای اطمینان یافتن از نهایت شفافیت در اقدامات جاری، تسهیل موارد بیشتری از تحریم هائی که بر اساس توافق هسته ای با ایران لغو شده بودند را دستود داده ام. تمدید تحریم های ایران به هیچ وجه بر دامنه کاهش تحریم های ایران و یا قابلیت انجام معاملات تجاری میان شرکتها با ایران در چارچوب توافق هسته ای سال گذشته تأثیری نخواهد گذاشت.

این بیانیه می افزاید: هدف اصلی و راهبردی آمریکا، تضمین تداوم اجرای برجام است. دولت کنونی آمریکا پیشتر نیز صراحتاً اعلام کرده بود که تمدید قانون تحریم‌ های ایران(«ایسا») نه تنها برای پرداختن به فعالیت های خارج از حوزه توافق هسته ای بلکه برای بازگرداندن سریع تحریم ها درصورت عمل نکردن ایران به تعهداتش در برجام، ضرورتی ندارد؛ چرا که در صورت انقضای زمانِ «ایسا»، ما باز هم قدرت کافی برای پرداختن به این قبیل امور را داشتیم.

نظر شما