شناسهٔ خبر: 130945 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس

لغو رأی دیوان عدالت اداری دربارۀ امکان برگزاری مستقل آزمون دکتری دانشگاه آزاد

محمدمهدی زاهدی/2 به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر اساس قانون هیچ موسسه آموزش عالی و دانشگاهی حق برگزاری مستقل آزمون دوره دکتری را ندارد. از همین رو آزمون دکتری سال ۹۶ طبق برنامه قبلی و قانون تدوین شده متمرکز برگزار خواهد شد.

به گزارش «نماینده» و  به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر اساس قانون هیچ موسسه آموزش عالی و دانشگاهی حق برگزاری مستقل آزمون دوره دکتری را ندارد. از همین رو آزمون دکتری سال ۹۶ طبق برنامه قبلی و قانون تدوین شده متمرکز برگزار خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی اصرار به برگزاری مستقل آزمون دوره دکتری دارد. دیوان عدالت اداری هم ابتدا رای بر قانونی بودن آزمون مستقل دانشگاه آزاد صادر کرد.

این در حالی است که با اعتراض نمایندگان مجلس، قوه قضائیه موضوع را پیگیری کرد. نتیجه بررسی‌های و پیگیری‌های قوه قضائیه نیز لغو رای دیوان عدالت اداری و رجوع به قانون در این زمینه بود.

محمدمهدی زاهدی، با ابراز تشکر از دستور اکید ریاست قوه قضائیه در رسیدگی به شیوه برگزاری آزمون دکتری، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ گفت: خوشبختانه بعد از انعکاس بحث‌های حقوقی و قانونی درباره اشکال رای موقت دیوان عدالت اداری و رسیدگی مجدد، نقض رای موقت دیوان عدالت اداری صادر شد.

به گفته زاهدی؛ روز گذشته خبر لغو رای دیوان عدالت اداری مبنی بر اجازه به دانشگاه آزاد برای برگزاری مستقل آزمون دکتری منتشر شد. بر همین اساس آنچه که ملاک و معیار برای آزمون دوره دکتری سال آینده است صریحا تصمیماتی است که در شواری عالی سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آنچه قبلا این شورا تصویب کرده، آزمون دوره دکتری سال آینده برای همه دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به صورت متمرکز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابراین هیچ آموزشگاه و موسسه آموزش عالی حق اینکه آزمونی جدا از آنچه شواری سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی اعلام کرده برگزار کنند را ندارند.

بر اساس جدول زمان بندی آزمون دکتری ۹۶ آخرین مهلت ثبت نام در این آزمون تا روز سه شنبه ۳۰ آذر است. اعلام برگزاری آزمون همزمان برای دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی اما در حالی است که سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد، باز است و امکان ثبت نام در این درگاه با هزینه ۱۶۰ هزار ۶۰۰ تومان فراهم است.

منبع رویداد 24

نظر شما