شناسهٔ خبر: 130930 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برف اخیر مازندران گواهی بر ضعف شبکه گاز استان در شرایط خاص بود

یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: بارش برف اخیر در استان مازندران گواه این ضعف زیرساختی بود که شبکه گاز در وضعیت جوی خاص و شبهه بحرانی حالت پایداری در استان ندارد.

به گزارش «نماینده»، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۴ آذرماه ۹۵) گفت: از وزارت نیرو انتظار دارم بنا به خواست قاطبه مردم استان مازندران و سایر استان‌های شمالی و آسیب‌های زیست محیطی ناشی از انتقال آب دریای خزر نسبت به این موضوع خطیر رفتاری در تضاد با خواست عمومی مردم بروز ندهد.

وی افزود: بارش برف اخیر در استان مازندران گواه این ضعف زیرساختی بود که شبکه گاز در وضعیت جوی خاص و شبهه بحرانی حالت پایداری در استان ندارد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طبق آمارهای رسمی میانگین بیکاری در استان مازندران از میانگین کشوری آن بیشتر است و این مهم بیانگر آن است که علیرغم وجود مواهب طبیعی و زیستی و ظرفیت‌های گردشگری عملکرد مدیریتی به گونه‌ای است که نتوانسته است موفقیت نسبی را کسب کند.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه همچنان موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله فرهنگیان بازنشسته از سوی متولیان امور به اقدام عملی منتج نشده است. از سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود که با نگاه عدالت محور نسبت به خواست جامعه بازنشستگان کشور و جامعه فرهنگیان بازنشسته جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: فقدان طرح آمایش سرزمین در مازندران طی سالهای گذشته موجب شده است تا فرایند تخریب منابع طبیعی و جنگل به عنوان میراث طبیعی و فرهنگی مردم ایران را شاهد باشیم و علیرغم صراحت مقام معظم رهبری این مقوله با کم توجهی متولیان در استان روبرو است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: چرا همچنان پس از تجربه‌های متعدد جهانی، وزارت راه و شهرسازی به این دریافت نرسیده است که در طرح‌های توسعه‌ای شهری که باید محور مردم و ذینفعان باشند و نگاه از بالا به پایین رفتاری مترود است.

یوسف‌نژاد در پایان با اشاره به سایر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف اعم از مشکلات فرهنگی، راهسازی و غیره از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما