شناسهٔ خبر: 130908 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادی حلب سرآغاز تحولات بزرگ در عرصه منطقه‌ای به سود جریان مقاومت

ساداتی نژاد ساداتی نژاد آزادی حلب را سرآغاز تحولات بزرگ در عرصه منطقه‌ای به سود جریان مقاومت دانست.

به گزارش «نماینده» سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با تبریک آزادی شهر حلب و پاکسازی آن از عناصر تکفیری و نیروهای تروریستی، اظهار داشت: این پیروزی ارزشمند موجب شکسته شدن کمر جریان‌های تروریستی و حامیان آنها و سرآغاز تحولات بزرگ در عرصه منطقه‌ای به سود جریان مقاومت است.
 
وی با اشاره به موقعیت ویژه شهر حلب، این شهر را دومین شهر پراهمیت کشور سوریه معرفی کرد و افزود: این شهر تا قبل از اشغال به دست تروریست ها  قلب اقتصادی و قطب صنعتی کشور سوریه بوده است.

ساداتی‌نژاد حلب را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و سبقه و پیشینه تاریخی آن، شهری پر اهمیت و از منظر جغرافیایی و ژئوپلتیکی شهری راهبردی معرفی کرد و با اشاره به نظرات  و دیدگاه های کارشناسان مختلف در خصوص اهمیت این شهر و نقش آن در آینده بحران سوریه، آزادی حلب را ضربه‌ای بسیار مهلک و سنگین به جبهه تکفیری تروریستی و حامیان غربی عربی آن‌ها معرفی کرد.

نماینده مردم کاشان در مجلس همچنین یادآور شد: محور غربی عربی با هدف تجزیه کشور سوریه و تشکیل دولتی برای مخالفان و مزدوران وابسته به خود، سرمایه گذاری هنگفتی برای باقی ماندن این شهر در دست تروریست ها و تکفیری ها انجام داده بودند ولی اکنون تمام نقشه ها و آرزوهای خود را بر باد رفته می بینند.

وی آزاد سازی حلب را دارای ابعاد و آثار مختلف و بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با آزادی حلب، متغیرهای مختلف سیاسی و میدانی بیش از پیش به نفع جریان مقاومت متحول خواهد شد و محاسبات و معادلات منطقه ای و بین المللی در خصوص بحران سوریه کاملا دگرگون خواهد شد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل آزادی حلب را نشانه‌ای روشن و آشکار از دستِ برتر و تفوق محور مقاومت در منطقه معرفی کرد و آن را در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی  قابل بررسی دانست.

ساداتی‌نژاد آزادی حلب را در بُعد داخلی موجب انسجام و اتحادِ هر چه بیشتر مردم و دولت سوریه و افزایش روحیه و امیدواری در سوری ها برای پشت سر گذاشتن بحران چند ساله تحمیل شده به آنها و غلبه بر مشکلات و از سوی دیگر موجب ناامیدی، درماندگی و استیصال روز افزون تروریست ها معرفی کرد.

وی آزادی حلب را در چشم انداز آینده تحولات منطقه بسیار مهم و تعیین کننده ارزیابی کرد و این پیروزی را موجب افزایش قدرت و توان جریان مقاومت در منطقه و خنثی شدن نقشه ها و ادعاهای ترکیه و همچنین شکستی دیگر برای کشورهای مزدور، مرتجع و تروریست پرور منطقه و سردمدار آنها، عربستان سعودی دانست.

وی در خاتمه گفت: به چالش کشیده شدن کشورهای غربی و در راس آن امریکا و تقویت نقش و جایگاه روسیه و ایران در عرصه بین المللی از آثار و تبعات بین المللی آزادی شهر حلب است.

نظر شما