شناسهٔ خبر: 130907 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وظیفه وزارت نفت در بودجه ۹۵ برای تأمین قیر رایگان یک‌میلیون تُن افزایش یافت

نفت و گاز43 نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وظیفه وزارت نفت در قانون بودجه ۹۵ برای تأمین قیر رایگان را یک میلیونی تُن افزایش داده و به ۳ میلیون تُن رساندند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان طرح اصلاح بند (هـ) تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، وزارت نفت موظف است از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط معادل ریالی ۳ میلیون تن قیر رایگان تا سقف مبلغ بیست و چهار هزار میلیارد (۲۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به نسبت ۶۲ درصد (۶۲%) در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راه‌های روستایی و ۲۰ درصد (۲۰%) در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه‌های مشارکتی با دهیاری‌ها و ۱۵ درصد (۱۵%) در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و ۳ درصد (۳%) جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس) قرار دهد و در حساب‌های فیمابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و با آن تسویه کنند. وزارت نفت تا پایان سال مالی ۱۳۹۵ نسبت به تحویل کامل قیر اقدام می‌کند. مانده قیر تأمین و توزیع‌نشده سال ۱۳۹۴ در تعهد وزارت نفت بوده و به سال مالی بعد منتقل می‌شود.

نظر شما