شناسهٔ خبر: 130902 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان وظایف و اختیارات رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر را معین کردند

مجلس 43 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خانه ملت اختیارات و وظایف رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر را تعیین کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (ماد دیگری از لایحه اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) را بررسی و تصویب کردند.

وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر ماده ۸ این لایحه را مصوب کردند که به موجب آن رئیس سازمان، بالاترین مقام سازمان است و در چارچوب مقررات قانونی مربوط، اداره امور سازمان برعهده وی می‌باشد.  

رئیس سازمان در مراجع قانونی، نماینده سازمان است و حق توکیل به غیر، ارجاع به داوری و ارائه پیشنهاد صلح و سازش و رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعمال نظارت لازم بر حسن اجرای وظایف محول شده به سازمان را دارا می‌باشد و نیز دارای اختیارات ذیل است.

۱- تهیه و تنظیم دستورالعمل‌های اجرایی داخلی سازمان

۲- تهیه و تدوین ساختار سازمانی با پیشنهاد به مراجع ذی‌صلاح 

۳- اداره امور فنی، اداری، مالی، بودجه و استخدامی سازمان و نصب و عزل یا اعمال سایر مقررات اداری درباره کارکنان در حدود مقررات مربوط.  

۴- نظارت بر اجرای برنامه‌ها و حسن جریان امور، وظایف سازمان مندرج در ماده ۷ این اساسنامه و حفظ  حقوق، منافع و اموال سازمان.  

۵- تهیه و تنظیم برنامه‌ها و فعالیت‌های جدید در راستای اهداف و وظایف سازمان.  

۶- نمایندگی قانونی سازمان در مقابل مراجع اداری و قضایی برای دفاع از حقوق سازمان و تعقیب دعاوی و طرح آن اعم از کیفری، حقوقی و اداری و هر گونه حقوق و اختیارات قانونی با حق توکیل به غیر

۷- معرفی امضاهای مجاز برای استفاده از حساب‌های بانکی و امضای نامه‌ها و مکاتبات.

وکلای ملت همچنین ماده ۹ این لایحه را نیز پس از بحث و تبادل نظر مصوب کردند که طبق آن قراردادها و اسناد تعهدآور با امضای رئیس سازمان یا نماینده وی و یکی از معاونان سازمان معتبر است.  

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس همچنین ماده ۱۰ این لایحه را تصویب رساندند که به موجب آن دارندگان حق امضا چک‌ها و اسناد و اوراق مالی عبارتند از:

۱- رئیس سازمان یا نماینده وی.  

۲- ذی‌حساب سازمان 

تبصره- چک‌ها و اسناد مزبور با امضای رئیس سازمان یا نماینده مجاز از طرف وی ذی‌حساب سازمان و مهر سازمان معتبر است.  

بهارستان‌نشینان همچنین ماده ۱۱ این لایحه را تصویب کردند که طبق آن رئیس سازمان می‌تواند با مسئولیت خود قسمتی از اختیارات خود را به مدیران یا کارکنان سازمان به موجب ابلاغ کتبی تفویض کند.  

نظر شما