شناسهٔ خبر: 130885 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توضیحات «محمود صادقی» درباره اظهارات اخیرش در مورد حقوق نمایندگان مجلس

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس توضیحاتی درباره اظهارات خود پیرامون میزان حقوق نمایندگان ملت ارائه کرد.

به گزارش «نماینده» محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: اظهاراتی که بنده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره حقوق نمایندگان داشتم از سوی رسانه‌ها به درستی منعکس نشده است.

وی ادامه داد: در آن جلسه که پرسش و پاسخ دانشجویی بود، از بنده درباره حقوق نمایندگان سؤال شد که بنده گفتم نمایندگان بابت حقوقشان از مجلس مبلغی بالغ بر ۴.۵ تا ۵.۵ میلیون تومان دریافتی دارند.

نماینده تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: در آن جلسه بنده گفتم که مبلغی بابت هزینه‌کرد مخارج دیگر نیز به نمایندگان پرداخت می‌شود که این امری طبیعی است.

وی ادامه داد: بنده در آن جلسه گفتم نمایندگان شهرستان‌ها مجبور هستند به دلیل حوزه‌های انتخابیه‌شان که چند شهر یا شهرستان است، مجبور هستند چند دفتر داشته باشند، بنده در آنجا گفتم که نمایندگان باید برای دفاتر خود نیز پرسنلی داشته باشند، البته ردیف‌هایی که بابت آنها به نمایندگان وجه پرداخت می‌شود را باز نکردم، هزینه‌های رفت و آمد، اجاره مسکن و هزینه تردد، از جمله این ردیف‌هاست.

وی تصریح کرد: بنده در آن نشست گفتم بخش کمی از پرداختی به نمایندگان مجلس بخش بابت پرداخت حقوق است و مابقی بابت مخارج و هزینه‌هایی است که مربوط به دفاتر نمایندگان می‌شود و جزء حقوق نمایندگان نیست.

نظر شما