شناسهٔ خبر: 130864 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت بازنگری در لایحه اصلاح قانون کار از سوی دولت

بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار بازپس گیری مجدد لایحه اصلاح قانون کار از سوی دولت و بررسی بیشتر آن طبق ماده ۷۳ برنامه شد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا بادامچی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۸۵ آیین نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه گفت: در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۵  دولت از مجلس خواست تا لایحه اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس قرار گیرد که هم اکنون این لایحه در دست بررسی کمیسیون اجتماعی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی  بر همین اساس تصریح کرد: این لایحه که از تاریخ ۱۳ آذر سال ۹۱ با امضای رئیس دولت قبل به بهانه اجرای ماده ۷۳ برنامه پنجم توسعه به مجلس آمد به کمیسیون ا جتماعی ارجاع شد اما در نهایت از دستور کار خارج شد.

وی افزود: امروز دولت مجدد بدون توضیح اجرای ماده ۷۳ برنامه درخواست تغییر قانون را داده که مطابق ماده ۱۸۵ نیاز به دو سوم آرا را دارد که مجدد بررسی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به دولت خاطرنشان کرد: این لایحه که کار ناتمام دولت قبل است توجهی به ماده ۷۳ نکرده لذا لازم است از مجلس پس گرفته شده و در فضای آرام با حضور شرکای اجتماعی کارگران تغییر کند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر ارتباطی به ماده ۱۸۵ آیین نامه داخلی مجلس نداشت اما هیأت رئیسه پیگیر این قضیه است.

نظر شما