شناسهٔ خبر: 130828 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

متخلفان حقوق های نجومی را به ریاست جمهوری اعلام می کنیم

سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ تخلفات صورت گرفته در بحث حقوق های نجومی از مدیر کل به بالا را به نهاد ریاست جمهوری ارسال می کنیم .

به گزارش «نماینده»، ناصر سراج در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه سازمان بازرسی در مبارزه با فساد چقدر در معرض فشار و تهدید است؟ افزود: مبارزه با فساد از سوی هر سازمان و نهادی با فشار همراه است و قطعا، ‌مفسدان و ایادی ان ها فشار وارد و تهدید می کنند.
وی گفت‌: آن هایی که میلیاردها به جیب زده اند خودشان تنها نیستند و  افرادی را مامور می کنند تا ما را  تحت فشار قرار دهند اما خوشبختانه مسئولان قوا حامی سازمان بازرسی هستند.
سراج افزود: اگر فشاری هم باشد از سوی مسئولان قوا برطرف می شود.
وی درباره اقدامات سازمان بازرسی درباره بازگرداندن خاوری نیز گفت: در همه سمینارها پی گیریم و اخیرا در تایلند سمیناری برگزار شد که ما با آمبودزمان هایی که در ارتباط هستیم مذاکره کردیم و رایزنی هایمان به طور مستمر ادامه دارد.
سراج ابراز امیدواری کرد: همه کسانی که مرتکب پولشویی شده و به کشورهای دیگر پناهنده شده اند  بازگردانده شوند.
وی درباره نجومی بگیران نیز گفت‌: از همان ابتدای ماجرا ۹ گزارش را به سران قوا اعلام و دو گزارش هم به دادسرای تهران ارسال کردم.  
سراج افزود: در گزارش اول اسامی۱۲۶۶نفر که مربوط به ۳۱ استان بود و از مرکز نیز ۲۹۸نفر به دادسرا ارسال شد و درباره شرکت ها، بانک ها و بیمه ها نیز۸۴ الحاقی گرفتیم و به دادسرا ارسال کردیم که دادسرا نیز در حال احضار است.  
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت شما را در این مسیر یاری کرد؟ افزود: از همه قوا و سازمان ها کمک می گیریم و مدارک جمع آوری شده را به مراجع مربوطه ارسال می کنیم و اگر تخلفی باشد که قطعا هست از مدیر کل به بالا به نهاد ریاست جمهوری  ارسال می کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین درباره گزارش سازمان بازرسی درباره برخورد دو قطار در سمنان  گفت: گزارش ظرف ۴۸ ساعت به سران قوا اعلام شد و گزارش دوم نیز اخیرا ارسال شده است و ان شاء الله نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و دادسرا در حال رسیدگی است.
وی درباره گزارش سازمان بازرسی از آلودگی هوا نیز افزود: دو گزارش کامل را آماده و به روسای قوا ارسال کرده ام؛ ‌گزارش کیفری نیز بررسی شده است و به مراجع مربوطه برای رسیدگی نهایی ارسال می شود.
سراج در پاسخ به سوالی درباره شکایت سازمان بازرسی از وزارت بهداشت که به دیوان عدالت اداری ارسال شده است پاسخ نداد و گفت‌: از دیوان بپرسید.

مبارزه با فساد باید پویا و به روز باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: از آنجایی که فساد پدیده ای متغیر، پویا و به روز شونده است راهبردهای ما در مبارزه با آن هم باید پویا و به روز باشد.
 ناصر سراج در همایش مدیران سازمان بازرسی کل کشور که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد برگزار شد افزود: این سازمان در بحث مبارزه با فساد گام های عملی، تجربی و علمی قابل توجهی انجام داده است که تجربیاتمان را انتقال هم داده ایم.
وی گفت: مبارزه با فساد کاری پیچیده، مستمر و دانش محور است تا مسئولان برای مقابله با فساد اراده واقعی نداشته باشند کار به جایی نمی رسد.
سراج گفت: در جمهوری اسلامی ایران مسئولان ارشد نظام از اراده واقعی خود در بحث مبارزه جدی با مفاسد به ویژه در حوزه های اقتصادی و اداری سخن گفته اند و رهبر معظم انقلاب در فرمان هشت ماده ای و دیگر ارشادات خود به کرات در مبارزه قاطع با فساد تاکید داشته اند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد نیازمند محیطی مساعد برای بروز و ظهور است و محیط سایه های روشن، پر ابهام و مه آلود مناسبترین زمینه های ظاهر شدن فساد است و در بحث مبارزه با فساد نیازمند شفاف سازی هستیم.
سراج فساد را معضلی چند وجهی خواند و گفت: در برخورد آن هم باید چند نهاد ورود کنند.
وی بحث استرداد مجرمان و افراد مجرم موجب تابعیت مضاعف را نیازمند همکاری های بین المللی خواند و افزود: در بحث مبارزه با فساد همچنین نیازمند اصلاح برخی ساختارها و قوانین هم هستیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور با هشت کشور جهان از جمله چین، دانمارک، ژاپن، نامیبیا، ترکیه، عراق، پاکستان و ارمنستان تفاهم نامه آمبودزمان امضا کرده است و هم اکنون موسس آمبودزمان آسیایی هستیم.
سراج گفت: در بحث جلوگیری از پذیرش افراد فاسد با عنوان افراد با تابعیت مضاعف پیشنهادهای خوبی در یکی از اجلاس های بین المللی دادیم که مورد اقبال قرار گرفت.

نظر شما