شناسهٔ خبر: 130774 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکا از ما انتظار نوکری دارد

احمد توکلی/* نماینده سابق تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا از ما انتظار نوکری دارد، گفت: برجام نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند و این مسایل باید با تکیه بر دانش داخلی و مبارزه با فساد رفع شود.

به گزارش «نماینده»، احمد توکلی شامگاه شنبه در نشستی در اتاق بازرگانی اصفهان با موضوع «چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات آمریکا» با بیان اینکه  آمریکا به دنبال کنترل دنیا است، اظهار داشت: دولت آمریکا به شکل مداوم کسری بودجه دارد و این شکاف را با بازار سرمایه پر می‌کند تا تراز ارزی خود را صفر کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در طول نیم قرن گذشته بیش از دخل خود خرج کرده است، افزود: منبع درآمد آمریکا از پس‌انداز دیگر مردم جهان است و با تسلط دلار بر دیگر پول‌های دنیا کاری کرده است تا بدون فروش اجناس به دیگر کشورهای دنیا از پول آنها استفاده کند.

قدرت فرد به جای رأی افراد تعیین‌کننده معادلات آمریکا است

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنیای امروز بر مدار بی‌عدالتی می‌چرخد، بیان داشت: طبیعی است در کشوری که در یک شهر آن منطقه ثروتمندنشین و فقیرنشین با دیواری از یکدیگر جدا شده است، رأی یک فرد تعیین‌کننده نیست بلکه قدرت افراد تمام معادلات را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ترامپ، اوباما و دیگر رئیس‌جمهورهای آمریکا در قبال ایران و مردم دنیا هیچ تفاوتی نخواهد داشت، ادامه داد: آمریکا تنها به دنبال استعمار دیگر کشورها و تسلیم آنها در برابر خواسته‌های خود است و از ما نیز انتظار نوکری خود را دارد.

توکلی با بیان اینکه  ما باید با تکیه بر دین و آیین خود در مسایل مختلف گام بر داریم تا راه صحیح را طی کنیم، گفت: بر این اساس قرآن می‌گوید اگر شما توافقی کردید تا زمانی که طرف مقابل به آن پایبند است باید به آن وفادار باشید.

وی با تاکید بر اینکه این دیدگاه که تمام مشکلات ما با ارتباطات خارجی رفع می‌شود اشتباه محض است، ابراز داشت: برجام نمی‌تواند مسائل ما را حل کند چراکه این مشکلات باید از درون و با دانش داخلی و مبارزه با فسادی که نابودی تولید را به دنبال دارد، رفع شود.

وی افزود: قبول داریم که احمدی‌نژاد در اتلاف منابع عملکرد بسیاری نامناسبی داشت اما اگر انصاف را رعایت کنیم باید گفت اگر احمدی‌نژاد در مسئله هسته‌ای خوب عمل نمی‌کرد امروز دولت یازدهم نمی‌توانست با ۱+۵ مذاکره کند.

جناح‌بازی در مبارزه با فساد مردود است

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مبارزه با فساد فرقی میان اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود ندارد، در پاسخ به این سئوال که آیا کشورهای ایدئولوژیک می‌توانند به خوبی کشور خود را اداره کنند، تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا ایدئولوژی‌های برای خود دارند؛ کشوری مانند آمریکا که حتی با کشتار دیگران انقلاب خود را صادر می‌کند اما ایران با راه صلح انقلاب خود را صادر می‌کند و بر ایدئولوژی‌های خود استوار و پایبند است.

وی با بیان اینکه نباید برخورداری از ایدئولوژی را یک ضعف بدانیم بلکه باید به این نکته توجه کنیم که در کشور ما نظارت‌های عملکردی ضعیف است، گفت: ما به اسلام، مردم و ارزش‌های نظام خود پایبند هستیم و اعتقاد داریم با حرف‌های لیبرالی نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم چراکه این مدل از مدیریت از عدالت دور است.

توکلی تصریح کرد: من زمانی به آقای هاشمی نیز گفتم که این مدل را در کشور اجرایی نکند چراکه به دلایل مختلف از جمله دوری از عدالت موفقیتی در پی ندارد اما به سخنان من گوش نسپرد.

نظر شما