شناسهٔ خبر: 130758 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ریشه‌های فرهنگی منطقه اصل وجود رژیم دروغین صهیونیستی را نمی‌پذیرد

لاریجانی/2 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ریشه‌های بهم‌ریختگی امنیتی کنونی منطقه وجود تضاد راهبردی بین قدرت‌های بزرگ در تفرق قدرت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

به گزارش «نماینده»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نخستین همایش کنفرانس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: منطقه از دیرباز مورد توجه بسیاری قرار داشت که یکی از نکات مهم آن دسترسی به نفت جهانی و گاز است. از جمله یک سوم نفت جهان و ۱۵ درصد گاز در منطقه وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه در محل تلاقی ۳ قاره مهم اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد و همچنین آبراه‌های مهم و دسترسی به آبهای آزاد میسر می‌شود، منطقه را مورد توجه بیشتر قرار داده است. همچنین از جهت کانون مورد توجه مسلمانان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر جنگ‌هایی با رویه‌های مختلف در منطقه در حال رخ دادن هستند که کش‌مکش‌های مختلفی را در بر داشته است.

لاریجانی با بیان اینکه غرب آسیا امروز در یک بهم ریختگی نسبتاً شدیدی قرار دارد، گفت: ریشه بهم ریختگی منطقه تضاد راهبردی بین قدرت‌های بزرگ در تفوق رژیم صهیونیستی است.

لاریجانی ادامه داد: بحث در امنیت غرب آسیا با توجه به شرایط گذشته و حال آن هم برای کشورهای منطقه و هم در سطح جهانی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: قرارداد سایکس‌ـ تیکو میان فرانسه و انگلیس برای تشکیل کشورها نه تنها آرامش خلق نکرد بلکه نتوانست به انضباط امنیتی پایدار منجر شود و جنگ‌های پی در پی چه از جنس مبارزه با خلق دروغین رژیم صهیونیستی و چه جنگ‌های نیابتی که امروز شاهد آن هستیم و مهمتر از آنها احساس امنیت در منطقه و سرنوشت آن نوعی بی‌اعتمادی به قدرت‌ها را در برداشته است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ریشه‌های بهم‌ریختگی امنیتی منطقه تضاد راهبردی بین قدرت‌های بزرگ در تفوق قدرت رژیم صهیونیستی در منطقه با خواست ملت‌های مسلمان منطقه است هرچند قدرت‌ها بازنگری در این مسئله داشته باشند اما ریشه‌های فرهنگی منطقه برای مسلمانان نه تنها این سلطه‌گری رژیم دروغین صهیونیسم را هضم نمی‌کند بلکه اصل وجود آن را نمی‌پذیرند.

ادامه دارد...

نظر شما