شناسهٔ خبر: 130725 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هزینه ۷۹۰۰ میلیاردی در بخش درمان

سازمان تامین اجتماعی 43 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: آمار دقیقی از بدهی بیمه به وزارت بهداشت ندارم اما اعتباری که بابت درمان در ۸ ماهه امسال هزینه کرده‌ایم ۷۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش «نماینده» سیدتقی نوربخش گفت: هیچ وقت در طول تاریخ بیمه کشور، رقم بدهی ما به وزارت بهداشت صفر نشده است ولی سعی کرده‌ایم با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، آن را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی سازمان درآمد هزینه‌ای است و از محل بودجه عمومی استفاده نمی‌کنیم و با این شرایط سعی کرده‌ایم که از منابع خود دولت، یک گام جلوتر برویم چراکه در حال حاضر بدهی دولت به ما ١١٠ هزار میلیارد تومان است که باید پرداخت شود.

نوربخش در مورد میزان بدهی بیمه به بیمارستان‌ها گفت: رقمی که بابت درمان در هشت ماهه جاری هزینه کرده‌ایم ۷۹۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به امور ملکی و ۵۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید خدمات هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: از ۵۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خدمات، ۲۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی و ۲۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به سایر مراکز است که از این میزان ۵۵ درصد هزینه‌ها مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی است.

وی گفت: البته یک سوم خدمات درمانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی تولید می‌شود.  

نظر شما