شناسهٔ خبر: 130683 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

مسکن با نسخه ۲۰ سال پیش وارد رونق نمی‌شود

سنگ ساختمانی43 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وجود ۲۰۰ هزار خانه خالی از سکنه در تهران نشان می دهد که مشکل کمبود عرضه نداریم.

به گزارش «نماینده» سید هادی بهادری با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس خروج مسکن از رکود را در دستور کار خود قرار داده است اما هنوز وارد صحن نشده است گفت:برای قشرهای و دهک های مختلف نیازمند سناریوهای مختلف و متفاوتی هستیم و متاسفانه تاکنون به این شکل بوده است که برای کم درآمدها به دنبال تسهیلات و یا افزایش سقف تسهیلات بودیم و این همان اشتباهی است که باعث شده تا مسکن همچنان بعد از ۴ سال از رکود خارج نشود.

وی ادامه داد:به خوبی می دانیم که سرمایه نیاز اولیه ساخت و ساز است اما سئوال این است که قشر کم درآمد سرمایه ای ندارد که بخواهد وارد ساخت و ساز شود تا مسکن از رکود خارج شود پس در این خصوص باید توجه داشت که قشرهای پردرآمد نیز باید مورد توجه قرار گیرند چرا که برخی از گروه های پردرآمد هستند که دوست دارند در ساختمانهای ویلایی سکونت کنند پس باید به فکر این قشر از جامعه نیز بود و تنها به گروه های کم درآمد طرح و برنامه نداد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به حوزه مسکن است، خاطر نشان کرد: در این حوزه از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم و باید برای خروج از وضع موجود نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

نماینده مردم ارومیه با تاکید بر اینکه وجود ۲۰۰ هزار خانه خالی از سکنه در تهران نشان می دهد که مشکلی از کمبود عرضه مسکن در تهران نداریم اما قدرت خرید پایین است که این واحدها به فروش نمی رسند خاطر نشان کرد:باید نیاز بازار مسکن را ارزیابی مجدد کرد چرا که با نسخه ۲۰ سال پیش نمی توان مسکن را از رکود خارج کرد.

بهادری تاکید کرد:در عدم خروج مسکن از رکود هم دولت و هم مجلس مقصر هستند بنابراین باید برای مسکن نسخه به روز ارائه کرد و نگذاشت انبوه سازی به ورطه نابودی کشیده شود پس باید سیاستهای مناسب در بخش مسکن اجرا شود تا هر چه زودتر ساخت و ساز و بخش مسکن از رکود خارج شود.

نظر شما