شناسهٔ خبر: 130669 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امکانات مرز خسروی برای خروج زوار اربعین مهیاست

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: کلیه امکانات در مرز خسروی برای تردد زوار پیاده روی اربعین حسینی مهیاست، امیدواریم بتوانیم در صورت آمادگی دولت عراق سال آینده شرایط لازم را برای عبور زائران از ۴ محور فراهم کنیم.

به گزارش «نماینده» "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" وزیر کشور درباره بازگشایی معبرها به منظور تردد آسان زائران پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: هرچقدر معبرها گسترش یابد توزیع ورود و خروج زوار بهتر ساماندهی می‌شود.

 
وی افزود: وزارت کشور در نظر داشت دو مسیر خسروی و سومار مورد بازگشایی قرار گیرد تا عملا پنج مسیر برای تردد زائران ایجاد شود اما به دلیل مسئله امنیتی دولت عراق، این مهم در مراسم اربعین امسال محقق نشد.
 
وزیر کشور ادامه داد: در شرایطی که مرز سومار برای تردد زائران فراهم نبود تصمیم گرفته شد زوار از سه پایانه مرزی مهران، چزابه و شلمچه عبور کنند.
 
رحمانی فضلی افزود: حدودا ۵۰ درصد زائران از مرز مهران و ۵۰ درصد دیگر هم از مرزهای چزابه و شلمچه از کشور خارج شدند.
 
وی تصریح کرد: در جمع بندی نشست ستاد اربعین مقرر شد با پیگیری وزارت خارجه، مرز خسروی در اولویت نخست و مرز سومار هم در اولویت بعدی بازگشایی قرار گیرد.
 
وزیر کشور با اشاره به اهمیت مرز خسروی خاطر نشان کرد: کلیه امکانات مرزی از جمله تردد، گمرکات، بازرسی، هتل و اقامتگاه در مرز خسروی فراهم است، لذا امیدواریم با عملیات انجام شده در عراق بتوانیم سال آینده شرایط لازم را برای عبور زائران از ۴ محور فراهم کنیم.

نظر شما