شناسهٔ خبر: 130644 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

دو خطه شدن ۱۳۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی کشور

قطار43 مدیرعامل جدید راه‌آهن: تا پایان دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راه‌آهن به ۱۳۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

به گزارش «نماینده»، سعید محمد زاده در بازدید اعضای کمیسیون عمران از خط آهن تهران-قزوین با توضیح پیشرفت این پروژه؛ کمبود منابع مالی را در بخش ریلی چالشی بزرگ دانست.
وی با بیان اینکه فعالیت شبانه روزی در اجرای این پروژه قابل تحسین است، افزود : بهره برداری از این مسیر ریلی می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کند و علاوه بر افزایش امنیت سفر از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.
مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح تا پایان امسال شاهد ۴ خطه شدن خط آهن تهران -کرج و ۲ خطه شدن خط آهن کرج تهران خواهیم بود.
مدیر عامل راه آهن با تاکید براینکه افزایش سهم بار برای راه آهن در اولویت اول است گفت: کشورهای منطقه خواهان ترانزیت کالا از طریق مسیر ریلی ایران هستند و می‌توانیم به درآمدهای قابل توجه جهت پیشرفت و تکمیل خطوط ریلی دست یابیم.
خط آهن تهران -قزوین به طول ۱۴۲ کیلومتر و خط آهن در دست احداث قزوین- رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است که برنامه ریزی شده تا پایان امسال و تا پایان کار دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.
با اتصال خط آهن قزوین به آستارا و تکمیل کریدور شمال به جنوب، بنادر عباس در ایران و هلسینکی در شمال اروپا به یکدیگر متصل می‌شوند و امکان رشد جابجایی بار و مسافر فراهم می شود.
همچنین این خط آبهای گرم خلیج فارس را به آبهای سرد اروپا متصل می‌کند.

منبع روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

نظر شما