شناسهٔ خبر: 130614 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا رؤسای جمهور و مجلس به لغو سخنرانی‌های اصولگرایان در روز دانشجو اعتراض نکردند؟

موسوی لارگانی/2 نماینده مردم فلاورجان در مجلس، به لغو سخنرانی اصولگرایان در روز دانشجو اعتراض کرد و خواستار واکنش روسای مجلس و جمهور به این موضوع شد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه پارلمان، طی تذکری گفت:‌ آقای مطهری! انتظار داشتیم روز گذشته رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر کشور که برای لغو سخنرانی حضرتعالی تمام‌قد وارد میدان شده و کارگروه تشکیل دادند، به لغو سخنرانی‌های متعدد دیگر نیز واکنش نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: روز گذشته سخنرانی‌های زیادی در سطح کشور لغو و بعضی از آنها با مشکلاتی مواجه شد، اما شاهد نبودیم رئیس مجلس، وزیر کشور یا رئیس‌جمهور واکنشی نشان دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بحث سخنرانی‌ها کاری به اصلاح‌طلب بودن یا اصولگرا بودن نداریم، اظهار داشت: نفس لغو سخنرانی درست نیست، اما اینکه برای فرد یا افرادی اعتراض صورت گرفته و برای برخی دیگر اعتراض نشود، قابل‌قبول نیست.

موسوی لارگانی به بحث حقوق‌های نجومی اشاره کرد و افزود: اینکه رئیس دیوان محاسبات می‌گوید همه حقوق‌ها برگردانده شد، باید پرسید کسانی که وام‌های چند میلیاردی هم دریافت کرده‌اند، توسط دادستان دیوان به قوه قضائیه معرفی شده‌اند؟

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز پارلمان را برعهده داشت، تذکر نماینده فلاورجان درباره لغو سخنرانی‌ها را وارد دانست.

وی اضافه کرد: باید به سایر لغو جلسه‌ها نیز عکس‌العمل نشان داده شود؛ هرگونه لغو سخنرانی در دانشگاه که دارای مجوز است، کار درستی نیست.

مطهری در همین زمینه تصریح کرد: این اقدامات خلاف نظر رهبری است که روی کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارند؛ مسئولان ازجمله وزیر کشور درباره لغو سخنرانی از طرف مقابل هم واکنش نشان دهند.

نظر شما