شناسهٔ خبر: 130606 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برجام؛ تکیه براستوانه پوشالی غرب خیانتکار است که مایه نجات نیست

سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس معتقد است انحراف جنبش دانشجویی از پرسشگری شگردی است که برخی تردستان میدان سیاست برای فرار از پاسخگویی به آن متمسک شده‌اند.

به گزارش«نماینده»، "علیرضا سلیمی" در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور خود ضمن تبریک روز دانشجو که یادآور مبارزه بی امان با سلطه مستکبران و فریاد بلند ظلم ستیزی و حق جویی دانشجویان ماست،گفت: امروز دوخطر جنبش دانشجویی را تهدید می کند؛یکی مصادره جنبش دانشجویی با نگاه ابزاری به آنها که سوگمندانه باید گفت برخی صرفا دانشجو را سیاهی لشگر احزاب و جریانات سیاسی می خواهند و نگاه انقلابی نماها،لیبرال های وطنی و شیفتگان غرب به دانشجو و دانشگاه صرفا نگاه ابزارگرایانه است که باید در مقابل آن ایستاد.

دانشجو افسر میدان سیاست است و نه سرباز

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با عنوان اینکه دانشجو افسر میدان سیاست است و نه سرباز،به خطر دوم اشاره و بیان داشت: انحراف این جنبش از پرسشگری و مطالبه جویی است که پرت کردن حواس دانشجویان از مطالبه گری، شگردی است که برخی تردستان میدان سیاست برای فرار از پاسخگویی به آن متمسک شده اند و برجسته سازی مسائل حاشیه ای و پررنگ کردن امور فرعی در این راستا ارزیابی می شود.

برجام نشان داد بدعهدی در ذات آمریکا و غرب نهفته است

وی همچنین با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا در برجام نشان داد گره زدن سرنوشت کشور به سراب غرب امری تباه و خسارت بار است، یادآور شد: برجام تجربه ای ماندگار و درسی تلخ برای ملت بزرگ ما شد و باید تحلیل آن در دانشگاه ها تدریس شود که تا ابد فرزندان ما بدانند تکیه بر استوانه پوشالی غرب خیانتکار نمی تواند ما را به ساحل نجات برساند و برجام نشان داد بدعهدی در ذات آمریکا و غرب نهفته و خوش خیالی است که اگر تصور کنیم عنصر بدعهد صرفا آمریکا است و سایر شرکای آنها موجوداتی نجیب هستند.

سلیمی ادامه داد: سوال ما این است که چرا سایر افراد طرف مذاکره در مقابل بدعهدی برجام مهر سکوت بر لب گرفته اند و آیا این اماره آشکاری برای تقسیم کار بین 1+5 نیست و چه ساده دل هستند کسانی که بین جناح دموکرات و جمهوری خواه تفاوت قائل می شوند و امضای مصوبات جدید مجلسین آمریکا توسط اوباما نشان داد که ایشان نه تنها فردی باهوش و مودب نیست که شیادی است که با لبخند موذیانه دشنه زهرآگین خود را در قلب حریف فرود می کند.

کوبیدن بر طبل تفرقه،بازی در زمین دشمن مکار و حیله گر است

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه به دلسوزی و هم داستانی همه جناح ها و مسئولان نیازمندیم، اظهار داشت:کوبیدن بر طبل تفرقه،بازی در زمین دشمن مکار و حیله گری است که به دنبال تحمیل خود از طریق برجام و امثال برجام است؛ مجلس محترم و نمایندگان معزز باید بعد از این همه موارد نقض برجام 81 بیانیه و 11 مصوبه جدید توسط آمریکا استفسار کنند که چرا تاکنون قانون اقدام متقابل اجرایی نشده و اساسا آیا 28 شرط رهبری در برجام رعایت شد و چه زمانی به مرز 190 هزارسو که در قانون مذکور به آن اشاره شده دست پیدا می کنیم.

وی افزود: ذخایر اورانیوم 20 درصد و 5 درصد که به خارج منتقل یا اکسید شد در چه فاصله ای احیا می شود و رآکتور اراک و ذخایر آب سنگین و استفاده از نسل های پیشرفته سانتریفیوژ چه زمانی به نقطه اول باز می گردد و چرا اقدامات ما گام به گام نبود.

ای کاش قانون «از کجا آورده ای؟» اجرا می شد

ضمن تشکر از قوه قضاییه امیدواریم به پرونده حقوق های نجومی با سرعت تمام انجام شود، بیان داشت: گردن کلفتی برخی که به پرخوری از بیت المال عادت کرده اند مایه شرمساری است و البته حمایت تلویحی برخی دیگر از این طیف ازمابهتران موجب سرافکندگی است و چرا با تمسک به مستندات شبه قانونی این دست اندازی ها را توجیه می کنند و ای کاش برای یک بار هم که شده قانون «از کجا آورده ای؟» اجرا می شد در حالی که برای امور حاشیه ای همه را بازخواست می کنیم، برای رسیدگی به دستبرد به حقوق فقرا و عموم ملت تحرک لازم را نداریم.

نماینده مردم محلات اضافه کرد: هرچند تلاش های دولتمردان قابل تقدیر است؛اما سفره مردم در این سال ها 8 درصد کوچک تر شده و بیکاری در قشر تحصیل کرده به بیش از 30 درصد رسیده و رکود شیره جان تولیدکنندگان را مکیده،چنانچه ماه پیش مرکز آمار نرخ بیکاری عمومی را 12.7 درصد اعلام که نسبت به تابستان 1.8 درصد و نسبت به بهار 5 درصد افزایش را نشان می دهد؛لذا سوال اینجاست اگر واقعا با افزایش نرخ رشد اقتصادی مواجهیم،دلیل این معضل چیست.

وی همچنین با بیان اینکه آمار فرابورس نشان از کاهش 28 درصدی معامله در بازار وام مسکن دارد، گفت: از سوی دیگر وجود هزار و 422 طرح عمرانی ملی و 2 هزار و 495 طرح عمرانی استانی نیمه تمام در کشور با اعتبار 60 هزار میلیاردی بودجه عمرانی در سال 96 قابل سامان دهی نیست.

هشدار مقام معظم رهبری به آفت عجله در قاموس حکومت داری

سلیمی در ادامه با عنوان اینکه اخیرا مقام معظم رهبری از آفت عجله در قاموس حکومت داری گلایه کردند، یادآور شد: تصویب موافقتنامه پاریس در 23 آبان 95 به منزله پذیرفتن محدودیت هایی برای مصرف برخی منابع طبیعی است که این محدودیت ها در قالب کاهش استفاده از نفت و گاز، ساخت نیروگاه و مجتمع های پتروشیمی عملیاتی می شود که می تواند برای کشور دردسرآفرین باشد.

این نماینده مردم ادامه داد:نمونه دوم حمایت مجلس از سندی است که از سوی دشمن نقض شده و در همان روز تصویب دو تحریم درمجلس نمایندگان آمریکا حاکی از عدم دقت و عجله بیش از اندازه است.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تصویب بودجه 96 قرار داریم، تصریح کرد: با توجه به واقعه اقتصاد و سرکشی تورم با توجه به افزایش نقدینگی به بیش از 3 برابر و افزایش قیمت حامل های انرژی، افزایش تنها 10 درصد به حقوق و مزایای کارمندان و کارگران در سال آتی منصفانه نیست. افزایش درآمد مالیاتی در بودجه 96 به 113 هزار میلیارد باعث افزایش دوچندان بر تولیدکنندگان و پرداخت کنندگان مالیات در این شرایط بحرانی است.

عضوهیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش درآمد دولت از محل این افزایش در قانون هدفمندی به حدود 90 هزار میلیارد تومان اقتضا می کند یارانه اقشار هدف نیز افزایش یابد.

نظر شما