شناسهٔ خبر: 130577 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

امروز نه چرخ هسته‌ای می‌چرخد نه چرخ زندگی

قالیباف.jpg شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز هم با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.

به گزارش  «نماینده» محمد باقر قالیباف شهردار تهران عصر امروز(سه‌شنبه، ۱۶ آذر) در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هر کسی که جلوی آزادی بیان را بگیرد خلاف عقل و قانون عمل کرده و هرکسی که بخواهد جلوی افشاگری را بگیرد، اشتباه کرده است. مشکلات و معضلات کشور با سخنرانی له یا علیه این و آن حل نمی‌شود.

وی افزود: بدون شک اهمیت ۱۶ آذر آن هم بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد که دولت ملی این کشور را ساقط کردند، بسیار مهم است. دانشجویان در فضای خفقان در مقابل آن بیگانه ایستادند و خون خود را تقدیم آزادی این ملت کردند؛ اهمیت این مسئله بر کسی پوشیده نیست.

شهردار تهران با یادآوری اینکه ۱۶ آذر برای همیشه در تاریخ مانده است، گفت: من یک روستازاده هستم و از آن روزی که ما در روستا بودیم باید بیل می‌زدیم و میوه‌ها را جمع می‌کریم و با حرف میوه‌ها جمع نمی‌شد و کارها جلو نمی‌رفت همانطور که با حرف انقلاب پیش نرفت و نمی‌رود.

قالیباف خاطرنشان کرد: به دوران دفاع مقدس که نگاه می‌کنیم در آن دوران نیز امورات با حرف پیش نرفت بلکه با عمل پیش رفت یعنی مردم در میدان جنگ حضور پیدا کردند و جنگیدند و از رجز خوانی صدام و تجهیزات جنگی غرب و شرق نترسید.

وی با تاکید بر اینکه امروز هم با حرف کارها پیش نمی‌رود، یادآور شد: امروز دغدغه مردم اشتغال و وضعیت معیشتی آنهاست.

شهردار تهران با اشاره به وضعیت اجتماعی کشور در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، محیط مدرسه، حاشیه شهرها و بحث طلاق گفت: ۳۳درصد جمعیت اطراف ما امروز حاشیه نشین هستند.

وی تاکید کرد: امروز با واردکردن محصولات مختلف کار جوانان کشورهای دیگر را آباد می‌کنیم از این رو برای پیشرفت کشور نیازمند این هستیم که دغدغه مسئولین با مردم یکی شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه اگر انقلابی هستیم باید به دنبال کار و معیشت مردم باشیم، افزود: اگر می‌خواهیم راه شهدا تدوام پیدا کند، باید خوب کار کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دهه های اول و دوم به جوانان فرصت داد اما امروز متأسفانه جوانان فرصت کم تری پیدا می‌کنند این یکی از مشکلات جدی ما برای اقدامات انقلابی است باید با اعتماد سنگرها را به جوانان واگذار کنیم.

شهردار تهران به موضوع برجام هم اشاره‌ای کرد و اظهار کرد: روند مذاکرات منتهی به برجام یک فرایندی را طی کرد که تصمیم نظام بود و نهایتاً بعد از این فرایند با شروط رهبر انقلاب برجام پذیرفته شد. اگر گفتم برجام برای ما یک افتخار است باید دید کی این حرف را زدم و چرا؟

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که این سند با شروط پذیرفته شد، افتخار این بود که آنها می‌خواستند با هر فتنه‌ای ما را نابود کنند اما زمانی که قدرت ایران را در میز مذاکره  دیدند، در مقابل قدرت انقلاب اسلامی و هدایت رهبری زانو زدند که این افتخار است.

قالیباف تصریح کرد: قبلاً این موضوع را گفته بودم که مذاکره کنندگان ما باید میز مذاکره را یک مبارزه تلقی کنند و اگر انتقادی هست به این دلیل است که میز مذاکره را میز مبارزه فرض نکردیم.

وی درباره وضع معیشتی مردم هم گفت:امروز نه چرخ هسته‌ای چرخید نه چرخ زندگی و این از بابیت خوش‌بینی به امریکاست اینکه آب و نان و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم نشان می‌دهد الفبای اداره کشور  را بلد نیستیم.

نظر شما