شناسهٔ خبر: 130526 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس ۲ دقیقه هم برای حادثه ریلی سمنان وقت نمی‌گذارد

مجلس 43 نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مجلس برای تعطیل شدن یک سخنرانی یا احضار یک نماینده به دادگاه زمان می‌گذارد، اما زمانی برای حادثه ریلی سمنان نمی‌گذارد.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۶ آذر) قوه مقننه در تذکری آیین نامه‌ای با استناد به ماده ۱۰۴ و ۱۴۷ آیین نامه داخلی مجلس گفت: امروز گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه ریلی سمنان چاپ و در جانامه ای نمایندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه داخلی مجلس باید این گزارش در دستور کار امروز مجلس قرار می‌گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس برای تعطیل شدن یک سخنرانی یا احضار یک نماینده به دادگاه زمان می‌گذارد و رئیس مجلس درباره این موضوعات در صحن علنی نطق می‌کند اما زمانی برای حادثه ریلی سمنان نمی‌گذارد.

فرهنگی تصریح کرد: ۵۰ نفر انسان جان خود را در این حادثه از دست داده اند، اما در مجلس دو دقیقه هم وقت برای آن گذاشته نمی‌شود.

وی ادامه داد: کمیسیون گزارش خود را درباره این حادثه ارائه کرده و قرار نگرفتن آن در دستورکار مجلس خلاف آیین نامه داخلی است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم، اگرچه کمیسیون در حال پیگیری این موضوع مهم است.

وی ادامه داد: این موضوع امروز نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

نظر شما